Gå til innhold

Hva er/var din dårligste mobilinvestering?


Anbefalte innlegg

Samsung E700 må være den mest bedritne telefonen jeg har kjøpt. Kjøpte den dagen etter lansering bare for å være først ute... Burde testet mer ja gitt. Var nedtur å gå fra SE T610 til Samsung E700 - som ikke hadde halvparten av funksjonene i tillegg til et grisestygt menysystem.

 

Fikk heldigvis solgt den for 2000,- mer enn jeg kjøpte den for bare etter en drøy måned...

 

Og bytta til Sony Ericsson P900. Litt av en overgang kan man si. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt dårligste mobilkjøp må være motorola startac

 

Vel... slimbatteriet varte nesten en dag... NESTEN EN DAG!

Det andre batteriet gjorde den stor og stygg og klumpete.

Ellers, hadde den ut-trekkbar antenne, noe som selvfølgelig måtte knekke, og en sim-kortløsning som gjorde at det kom støv inn til de søte pinnene som ordner kontakt med simkortet, og ergo gjorde at jeg et par ganger om dagen fikk "Sett inn sim".

Ååååååååå....! Det var derfor min klikka hele tiden! Min første telefon var en Motorola StarTac, kjøpte den med Netcom Kontantkort på Klart Svar til 2000 kroner eller noe sånt. Husker jeg kjøpte den fordi den var så populær på alle tv-serier og filmer.

 

Fikk hele tiden opp beskjed om "sett inn sim".. Tror den var på reparasjon i noe over tre måneder til sammen. Skjønnte aldri hvorfor de ikke fikk orden på det. Men du klarnet det opp for meg... :thumbup:

 

Jeg tenkte heller ikke over at man faktisk skulle putte HELE sim-kortet inn i mobilen da jeg fikk den. Altså at man ikke river av den lille biten hvor faktisk kortet er, men at hele dritten på størrelse med et bankkort skulle inn i telefonen. Jeg rev jo løs den greia med en gang når jeg tenker etter.

 

Dessuten mista jeg lappen med pin- og puk-kode på veien ut av butikken. Men heldigvis klarte jeg å huske pin-koden og har ennå ikke fått bruk for noen av de andre kodene.

 

Man blir veldig god til å huske telefonnummre av å eie gamle Motorolaer. Jeg husker fortsatt halvparten av nummerne som mange av kameratene mine hadde for seks år siden, men ikke hva de har i dag. Haha.

 

 

Hadde forresten det andre batteriet. Da holdt den faktisk litt over en dag.

Lenke til kommentar

Husker en venn av meg hadde den telefonen, og det var vel slike telefoner som fikk Moto til å flykte fra norge, en god del folk ble sure :)

 

Mitt værste må bli Ericsson T68. Kjøpte den med en gang den kom ut, og jeg har aldri vært borti en tregere telefon i mitt liv. Full av bugs også. Denne telefonen skulle ikke ha vært lansert før de kom med T68i, for som den kom ut virket det som en Beta verisjon av en mobil. Sant nok, den var langt forut sin tid i funksjoner, men helt ubrukelig software i starten. Og jo, joysticken ble fort dårlig hos meg, ville ikke gå ned en god del ganger, og Nei knappen måtte jeg trykke hardt på for at den skulle virke. Var vanskelig og komme ut av menyer når den sa at den ikke ville virke.

 

Ble mildt sagt lei av den telefonen da (og ja, den har vært på reprasjon 3 ganger).

 

-Heiper-

Lenke til kommentar

Walter melon:

 

Joda, det tok en stund før jeg fant ut hva som var problemet med den telefonen. Den var inn og ut på verksted i 4 månder... eller, jeg fikk vel egentlig nye telefoner, men det tok bare en måned før de startet med "sett inn sim".

 

Meeen, har hatt mange fine telefoner etter den, og foruten et par ting som skyldes at den er asiatisk, så må jeg vel være mest fornøyd med den jeg har akkurat nå :)

Lenke til kommentar

Nja. Mitt tilfelle er et typisk "det var en god ide på den tiden".

 

Jeg satt og drakk utepils med en kamerat på Verftet i Bergen. Før den tid hadde telefonen jeg da hadde, en nokia 6210, begynt å kødde med at micen av og til ikke tok imot ting, og dette skjedde SPESIELT når jeg var i viktige telefoner. Fikk levert den inn til reperasjon en måned før 1 års garantien var ute. Mens den telefonene ble fikset hadde jeg gått rundt med min steingamle Siemens s6. Men det var nå en digresjon.

 

Uansett, jeg var godt i gang og frustrert over at telefonen skulle tøyse med meg på den måten der, og når noen ringte meg klokkenb 19.00 og mikrofonen ikke funket, sendte jeg dem en beskjed om at de måtte ringe meg om en kjapp time, jeg skulle bare kjøpe ny mobil i mellomtiden. Drakk opp pilsen min og fikk kameraten med meg på en tur rett over byen og inn på telekiosken på bystasjonen. Jeg hadde ikke så masse penger så det ble til at jeg kjøpte en Sony Ericsson t100 for en billig penge, og forlengte abonnementet jeg hadde hos telenor med 18 måneder.

 

Jeg fikk snakket med de jeg hadde sendt melding, og jeg var egentlig fornøyd. Det var ikke farrgeskjerm eller polyfoniske ringetoner på den, og det passet med udmerket. Når jeg etterhvert brukte denne så la jeg merke til at det var et stk helvete å skrive meldinger med den. Det var tregt som pøkk og ikke noe artig. Så når jeg fikk lønn igjen kjøpte jeg meg en ny telefon. Problemet var jo at jeg ikke kunne kjøpe en substituert siden jeg allerede hadde forlenget, så det var sure penger ut av vinduet. Men men

Lenke til kommentar

Jeg var vel en av de siste som kjøpte mobil med 18 måneders binding. Jeg kjøpte en samsung x-100 i den tro at jeg ikke trengte kamera og andre "unødvendige" funksjoner. Men når til og med min gamle mor sender meg bilder fra sin nye kameramobil, så føler jeg meg som en mobilsinke. Når bindingstiden går ut (om flere måneder), skal jeg kjøpe meg en skikkelig fancy mobil som har "alt".

Endret av Grimme
Lenke til kommentar
Jeg var vel en av de siste som kjøpte mobil med 18 måneders binding.

Kjøpte min D500 med 18mnd binding forrige uke jeg.. Er lønnsomt uansett, hadde måtte betale 4800 uten binding, og betalte 2500 med binding.. oppheving av binding koster 1500.

 

ergo:

 

Uten binding= 4800,-

Med binding, uten binding dagen etter om ønskelig= 4000,-

 

see..?

Dessuten har jeg ingen planer om å si opp jobbens bedriftsabbonement, hvilket var det jeg bandt opp.. :D

Lenke til kommentar

Har egentlig aldri kjøpt noen DYR mobil, untatt M65 som for meg var dyr nok.. Denne ble solgt da jeg egentlig angret kjøpet litt, siden den liksom manglet noe.. For all del, jeg var kjempe fornøyd.. Uansett..

 

DÅRLIGSTE må nok være min første, en gammel stygg ericsson, som man kunne bytte ut dekselet rundt knappene og skjermen.. den var forfærdelig, og ble fort byttet ut med en 3210, og da var jeg "kongen" :p

Lenke til kommentar

syntes det blir litt feil å nevne den første mobilen du fikk osv som den dårligste mobilinvesteringen pga det er lett å sammenligne dagens telefon med den mobilen man investerte i for en del år siden..

 

Jeg skaffa meg P910i på releasedatoen. Betalte 5300 inkl. abb. Veldig bra telefon og har fått veldig bra kritikk men jeg føler at det ble et bomkjøp med tanke på at jeg utnytter bare 5% av telefonens egenskaper. Bruker for det meste å høre på musikk og ringe med telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...