SondreB Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Heisann folkens. I går kom ClickWheel - iPoden min. Jeg har hatt 3G - iPod før, så jeg har "erfaring" med iPod. Men uansett, dette er første gangen med ClickWheel. Da jeg var ferdig med å installere all software, aktiverte jeg iPod for bruk som harddisk. Men da jeg gikk inn på harddisken (jeg bruker PC, altså), var det fullt av mapper der som verken kunne åpnes eller slettes. De hadde uforståelige navn med bare noen tegn. Det var ca. 20 mapper der, i tillegg til Contacts, Calendar og Notes mappene. Det var og ca. like mange filer der som ikke var mulig å åpne... Jeg ringte Apple support, og der sa de at jeg skulle restore iPoden. Det gjorde jeg, men mappene og filene var der ennå... Men iPoden funker fint som harddisk og alt mulig ellers... Noen som har opplevd dette? Noen som vet hva jeg skal gjøre?? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ehh.. dumme spørsmål: Rare tegn? har du på norsk? Hvilke mapper og filer? spillelister? Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Altså, jeg går inn på Min datamaskin, trykker på iPoden, (altså på harddisken) og det som egentlig skal komme frem er tre mapper: Notes, Calendar og Contacts. Ikke sant? Men med meg er det kjempemange mapper med firkanter, streker, understreker, bokstaver her og der +++. Disse mappene skal ikke være der. Ja, jeg har på norsk... Det er ikke mulig å åpne mappene eller slette dem. Det er og noen filer som jeg ikke klarer å åpne... Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de er der... Jeg måtte formatere iPoden for å bruke den på PC, kanskje noe gikk galt der? Den funker jo ellers... Kan dere hjelpe? Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Altså, jeg går inn på Min datamaskin, trykker på iPoden, (altså på harddisken) og det som egentlig skal komme frem er tre mapper: Notes, Calendar og Contacts. Ikke sant? Men med meg er det kjempemange mapper med firkanter, streker, understreker, bokstaver her og der +++. Disse mappene skal ikke være der.Ja, jeg har på norsk... Det er ikke mulig å åpne mappene eller slette dem. Det er og noen filer som jeg ikke klarer å åpne... Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de er der... Jeg måtte formatere iPoden for å bruke den på PC, kanskje noe gikk galt der? Den funker jo ellers... Kan dere hjelpe? sorry, har aldri brukt min ipod som harddisk på maskinen. Men hvis den ikke virker kan du bruke garantien din? Hvilken ipod er det du har? Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Hehe... Det er litt innvikla... Jeg sendte inn 3G-iPoden min til reparasjon, og så greidde de å rote den bort ( ), så fikk jeg en 40 GB 4G-iPod. Den kom i går. Noen andre som vet hvordan jeg skal få vekk disse mappene???? Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Johoo! De irriterende mappene og filene forsvant på mirakuløst vis. Jeg drev med feilsøking og slikt, og plutselig var de borte. Problem løst! Lenke til kommentar
hornis Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg trodde disse mappene var mapper som iTunes laget for å holde oversikt over musikken jeg hadde på iPod´en. Jeg lever fint med at de heter det de heter. Jeg bare legger allt jeg vil lagre av annen data over i en mappe jeg for eksempel kaller 'Programmer. e.l. Også starter mappenavnet med ett tegn som gjør at den kommer først i listen av alle disse rotete mappenavnene så jeg finner den fort igjen når jeg bruker iPoden som ekstern HD. Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg trodde disse mappene var mapper som iTunes laget for å holde oversikt over musikken jeg hadde på iPod´en. De mappene du tenker på er sikkert de som ligger i "iTunes Music" folderen. Der er det en mappe for hver artist. Her legges sangene som importeres ved hjelp av iTunes. Dersom du sletter noen sanger her, kan de ikke spilles av på iTunes. Men de mappene jeg hadde, gikk ikke an å åpne, slette, endre navn, eller noe... Men nå er de borte. Drev med litt feilsøking og rota litt der, og da jeg gikk innpå, var de plutselig borte. Jeppsann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå