nrams Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hvordan kan jeg finne ut hvilke datoer de forskjellige dagene i uken er når all informasjon jeg har er: Ukenr og år ? Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hei. Har laget en liten kodesnutt til deg. Denne finner datoen på den første dagen i uken ut i fra de opplysningene du har: Dim myDate As New Date Dim myYear As Integer Dim myWeek As Integer Dim firstDayThisWeek As Date myYear = 2005 myWeek = 1 myDate = myDate.AddYears(myYear - 1) myDate = myDate.AddDays((myWeek * 7) - 1) firstDayThisWeek = myDate.AddDays(-myDate.DayOfWeek + 1) Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Det er flere feil med løsningen i innlegget over, mest fordi man ikke vet hva som er uke nr 1 (uken til 1. januar, første hele uke, etc). Tror eksempelet under skal være riktig (jeg bruker C#, men det bør være enkelt å oversette): ... using System.Globalization; int myWeek = 4; int myYear = 2005; // Finn siste dag i året DateTime lastDayOfYear = new DateTime(myYear, 12, 31); // Finn ukedagnr. DayOfWeek gir 0 for søndag! int dayNumber = lastDayOfYear.DayOfWeek == DayOfWeek.Sunday ? 6 : (int)lastDayOfYear.DayOfWeek - 1; // Finn siste mandag i året DateTime lastMonday = lastDayOfYear.AddDays(-dayNumber); // Finn ukenr for den siste mandagen int lastMondayWeekNumber = new GregorianCalendar().GetWeekOfYear(lastMonday, CalendarWeekRule.FirstFullWeek, DayOfWeek.Monday); // Finn datoen for mandagen i ønsket uke DateTime myMonday = lastMonday.AddDays(-(lastMondayWeekNumber - myWeek) * 7); Håper dette ble forståelig. Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå