sindreij Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Nå har jeg laget en fisk til en side jeg skal lage for en Far og Sønn klubb. Ønsker kritikk på den. EDIT: Endret fisken. Mindre skriftstørelse og andre farger. EDIT2: Endret bildet en gang til, nå er antialiasing også av. Endret 23. januar 2005 av sindreij Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Oioioi - Cheesy bevel & emboss effekter + standard Photoshop-skyggelegging - For stor tekst, dessuten får du ikke antialiasing på en HTML-versjon, defor blir det litt feil å bruke det på fisken - Gul + grønn passer dårlig sammen. Den mørke gråfargen er heller ingen slager Det ble slakt, dette her. Foreslår at du søker litt inspirasjon fra andre sider, og begynner på nytt Endret 22. januar 2005 av Loomy Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Egentlig bare ute etter å få litt tips. Har egentlig ikke så veldig mye peiling på webdesign, men ett seted må man jo begynne. Har du noen tips til meg EDIT: Fargene er fra http://colormixers.com/mixers/cmr/?color=50802F EDIT2: Har noen spørsmål også: - Cheesy bevel & emboss effekter + standard Photoshop-skyggelegging Hvordan lager man bevel efekter uten å bruke photoshop. - For stor tekst, dessuten får du ikke antialiasing på en HTML-versjon, defor blir det litt feil å bruke det på fisken Hvordan skrur man av antialiasing? - Gul + grønn passer dårlig sammen. Den mørke gråfargen er heller ingen slager Det skal jeg endre på, Endret 22. januar 2005 av sindreij Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Fargene var ikke særlig pene å se på... Hadde begynt på nytt jeg.. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Nå har jeg endret det meste du reagerte på. Det eneste som er igjen er: - Cheesy bevel & emboss effekter + standard Photoshop-skyggelegging Hva mener du med dette?? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 det betyr at rammen er stygg.. en webside med 3d-effekt er kun fin om denne effekten er ekstremt bra laget.. en så enkel effekt som bevel & emboss er ikke fint. Samme gjelder skyggen. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 det betyr at rammen er stygg.. en webside med 3d-effekt er kun fin om denne effekten er ekstremt bra laget.. en så enkel effekt som bevel & emboss er ikke fint. Samme gjelder skyggen. Noe sånt ja Er vanskelig å få bevel & emboss til å se noenlunde profesjonelt ut, faktisk så vanskelig at praktisk talt ingen bruker det lenger (unntatt "amatører" som vil lage noe "stilig" ). Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Dette synes jeg var en virkelig kjedelig side- Beklager å måte si det men det var ikke noe nytt der. Det er jo en grei standard side med greit oppsett men ikke noe nytt og heller ikke noen fine farger, fin header eller fin meny. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Dette synes jeg var en virkelig kjedelig side- Beklager å måte si det men det var ikke noe nytt der. Det er jo en grei standard side med greit oppsett men ikke noe nytt og heller ikke noen fine farger, fin header eller fin meny. Jeg ser for meg å lage noe som folk vil se på heller enn noe som skal revelusjonere noe. Dette skal være en vanlig nettside, som jeg kanskje skal prøve å lage litt fin grafikk på, ikke en superside med verdens fineste header. Finns det noen annen effekt til å ha på kantene som gjør at det ikke ser så firkantet å rart ut? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Du ber jo om kritikk og det får du. Ikke kritiser kritikken da. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Skygge, med distance på 0 er ofte veldig fint. Alt kan være fint. Det er bare å prøve seg frem med innstillingene på de forskjellige tingene. Ser du har skygge på siden nå, men den er kjedelig. Prøv å finn noe som ser litt penere ut og lek deg i Photoshop. Øvelse gjør mester. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Bedre nå? (oppdatert første inlegg) EDIT: oppdaterte første inlegg 1 gang til Endret 23. januar 2005 av sindreij Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) For å lage en god webside trengs det ikke mye effekter, bare et øye for det som er rent og pent. Ellers bør du dempe dropshadowen til noe sånn som på denne siden. Bevel og embossen er stygg og ser billig ut, typisk nybegynner aktig side. Men det er en god start! Endret 23. januar 2005 av Tready Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå