E}{IT Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hei ! har et ekstremt plagsomt problem. Jeg er helt gal etter cs og spiller så mye jeg kan men jeg har et problem med rutern min. SMC Wireless G 54 Mbps PCI kit pakke . Både når jeg har trådløs forbindelse til rutern og når jeg strekker kabel til den er jeg plaget med lagg i cs. Lagge er ikke konstant men kommer av og til . Ca hvert minutt kommer det en stor lagg hvor jeg står stille noen sekunder. Gjerne etter en stund så låser det seg helt. Når jeg strekker kabel direkte inn i adsl modemet har jeg ikke noe problem med lagg. Noen som har noen tips til hva det kan være ? Plissssss? Jeg er kun et lite stykke unna fra å trø rutern i dassn! Lenke til kommentar
oycob Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg er kun et lite stykke unna fra å trø rutern i dassn! dette er kanskje det enkleste hvis du ikke gidder feilsøke.. :!: Lenke til kommentar
Ole Kristian Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg ville forsøkt å oppgradere routeren til nyeste firmware, og den nyeste driveren til nettverkskortet ditt. Prøv også å skifte kanal på routeren, det kan være forstyrrelser på den kanalen du benytter i øyeblikket. Forsøk også ping mot en adresse på nettet, f.eks. ping www.vg.no -t over et par minutter for å se om du mister pakker. Prøv også uten trådløst for å se om det utgjør noen forskjell, og om problemet egentlig er internetforbindelsen din. - Ole Kristian Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg er kun et lite stykke unna fra å trø rutern i dassn! dette er kanskje det enkleste hvis du ikke gidder feilsøke.. :!: FEILSØKE ! Du tror ikke jeg har prøvd? Det eneste jeg har gjort den siste uka. Lenke til kommentar
pong Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg og en kamerat har samme symptomer på linjene våre, jeg bruker ikke noen ruter i det heletatt, bruker en hub men problemet oppsto nylig så jeg tror ikke huben har skylla. Dette med å sjekke ping opp mot en server som ble nevt her, hvor gjør man det på vg.no? Lenke til kommentar
aron Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ehh, øhh.. Litt off topic, men er det noen som vet hvordan denne routeren resettes? Har forsøkt diverse varianter uten hell. Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Rett atmed strøm inngangen til ruteren er det et lite hull hvor du kan stikke inn f.eks en liten nål slik at den resettes. Lenke til kommentar
aron Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hehe, ja jeg har penetrert det hullet mange ganger og i diverse varianter.. Det virker som om routeren resetter seg. men da skal den gjenoppstå med fabrikkinnstillinger, og det gjør den ikke. Jeg har slått av dhcp og den fungerer nå kun som ap og switch. og jeg kommer ikke inn i admin på den.... Er det en spesiell prosedyre som skal til? Trykke inn x anatall sekunder, trykke flere ganger, ta ut strømmen og sette den inn mens knappen holdes inne.. Noen som vet? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 det som skjer er at du sannsynligvis misterinternetten i et par sekunder, dette gjør at du får uberlagg i cs, hadde samme problemet selv. var bare å oppdatere routeren, laste ned siste firmware fra router produsenten, burde fikse problemet ditt Lenke til kommentar
Ole Kristian Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 ping kan du gjøre fra kommandolinje på din pc: Avslutt alle programmer før testen sånn at ikke nedlastning el.l. påvirker resultatet. trykk start - run - skriv "cmd" uten fnutter og trykk enter. skriv så "ping www.vg.no -t" og trykk enter. Da sender den små nettverkspakker til www.vg.no og www.vg.no sender disse i retur til deg. Antall ms bør ligge på mellom 10-30ms, og du bør ikke se "request timed out" som betyr at du mistet en eller flere pakker på veien.. Prøv dette direkte koblet til adsl routeren og via trådløst for å se om det er wlan'et ditt eller internet forbindelsen din som er problemet. - Ole Kristian Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Eg har også samme problemet. For en stund siden så oppdaterte han som eier routeren(eg bor på hybel) firmwaren, da forsvant problemet. Men for noen dager siden måtte han restarte routheren fordi han hadde glem passordet. Han påstår at han har såtte den heilt likt opp igjen med nå er problemet tilbake(at linja lissom stopper opp av og til). Er ganske frustert... PS: når eg piner vg.no ligger eg storsett stabilt rundt 50ms, men av og til går den opp til 150-250ms. Endret 23. januar 2005 av rEaliTY Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå