Gå til innhold

PCen slår seg av.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Mårnings til det norske folk!

Satser på at dette er rett forum å poste det i.. :)

Har eit problem med pcen min som eg ikkje skjønner noko av...

Problemet er at den skrur seg av av seg sjøl. F.eks viss eg fyrer opp eit spel, ein film eller noko så etter kort kort tid så seier det klikk og eg må ta ut og inn kontakten for å få den på igjen.

Vart anbefalt å sette i ei kabinettvifte og det har eg gjort, utan at det hjelper... har også blitt fortalt at det kan være eit kort som står for nerme skjermkortet som må flyttast, men det er også gjort. utan at det hjelper. Nokon som veit kva eg må gjere? Litt frustrerande, for eg kan ikkje bruke maskina til noko sånn som den er no..

Pcen er heime bygd og inneholder dette:

Hovudkort: Mainboard Socket-A nForce2 Crush 18G ATX Audio VGA LAN IEEE1394

Prosessor: "CPU Athlon XP 2700 2.17GHz Socket A 0.13u 333MHz Tray ""Thoroughbred"""

Skjermkort:VGA-Card Radeon 9600 256MB AGP DVI TV-Out DX9 Retail

Kabinett:Case Midi ATX Tower 300W CoolGrey/Blue (QF50C) 2xUSB2.0/Audio Preinstalled

RAM:Memory 512MB PC-333 DDR PC2700 Orginal

harddisk"Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5"" "

Er ca et år sidan eg kjøpte den og ca et halvt år sidan dette problemetet så smått begynte. Og det har egentlig berre blitt verre og verre..

Nokon som veit kva det kan være?

Endret av smokejumper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har endel teorier. Men ikke ta det for gitt at noe av de stememr i hele tatt.

Men jeg kan nå starte et sted. 300w strømforsyning kan kanskje være litt i minste laget etter min mening. Prøv en kraftigere.

Så kan det ha med temperatur å gjøre. Har du klokket noe i pcen din?

Å du er sikekr på at du har satt inn strømledningen til CPUen din?(hvis det er det på amd sine cpuer da...)

Så kan du sjekke etter om pcen/komponenter står i nærheten av noe magnetisk(høyttaler osv.) da kan det slå inn på harddisken din TROR jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har endel teorier. Men ikke ta det for gitt at noe av de stememr i hele tatt.

Men jeg kan nå starte et sted. 300w strømforsyning kan kanskje være litt i minste laget etter min mening. Prøv en kraftigere.

Så kan det ha med temperatur å gjøre. Har du klokket noe i pcen din?

Å du er sikekr på at du har satt inn strømledningen til CPUen din?(hvis det er det på amd sine cpuer da...)

Så kan du sjekke etter om pcen/komponenter står i nærheten av noe magnetisk(høyttaler osv.) da kan det slå inn på harddisken din TROR jeg.

Heisann du!

Det kan vera strømforsyningen ja. Skal prøve å skifte ut den eg har med ein kraftigare. Er 400w nok trur du?

Jepp har klokket prossesoren, men då nedover :)

For å sjå om det løyste problemet, men det gjorde det ikkje. Så då kan det nok ikkje vera derfor!

Kan ikkje så mykje om pc, og det var heller ikkje eg som bygde den så eg aner ingenting om strømledningar til cpuen. Kan få ein kamerat til å sjekke det..

Men i første oimgong prøver eg med ny strømforsyning. Det høyres jo ikkje så usannsynlig at det er det som er problemet!

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...