sofarot Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 har hørt at en under installeringen av XP kan velge en slags server funksjon slik at en ikke trenger å ha mer enn strøm og nettverkskable tilkoblet.... har tenkt å bruke en: 333MHz, 64mb ram, 3gb+kanskje 120 og noe slikt... kan noen forklare hvordan jeg kan sette opp? Lenke til kommentar
slettet Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 64MB minne er i minste laget for å installere og køyre WinXP, men deg om det. WinXP Home/Pro er ikkje laga for å være eit server-os, så eg tviler på at det er spesielle innstillinger du kan gjere under installasjon for å gjere OS'et meir "serveraktigt". Det du tenker på for å fjernstyre maskina er Remote Desktop. Etter at du har installert XP (må være Pro), høgreklikker du på "Min datamaskin" og velger "Egenskaper". Deretter går du på "Eksternt", og krysser av for "Tillat andre brukere å koble til datamaskinen eksternt." Deretter kan du setje det ved ei anna maskin med WinXP, trykke "Start -> Alle Programmer / Programmer -> Tilbehør -> Kommunikasjon -> Tilkobling til eksternt skrivebord", event. skrive "%SystemRoot%\System32\mstsc.exe" i "Kjør..." -feltet. Deretter skriv du inn namnet på maskina som skal fjernstyres, og trykker "OK". Då skal det fungere... Lenke til kommentar
likferd Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg vet ikke om det var det du siktet til, men du må velge "halt on no errors" i bios for å bruke den uten tastatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå