Gå til innhold

er dette grei hardware for en server?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel det avhengier vel av om den leverer statisk eller dynamisk innhold? Om den bare skal sende noen html sider trenger den som sagt lite, men om det er en dynamisk side så trenger den litt mer. 768Mb ram er uansett bra mye (jeg tar gjerne i mot en 256 brikke av deg :-P)

Lenke til kommentar

vel den gammle AMDen står i laste pcen min og all rammen er noe jeg har ligene

men til windows bruken som server (winXP) holdet den ikke

da er linux ganske bra

(6X så bra hardware)

men linjen min er bare 1mb/1mb, men den skal jeg nok få byttet til en 10/10 :D

Lenke til kommentar
Vel det avhengier vel av om den leverer statisk eller dynamisk innhold? Om den bare skal sende noen html sider trenger den som sagt lite, men om det er en dynamisk side så trenger den litt mer. 768Mb ram er uansett bra mye  (jeg tar gjerne i mot en 256 brikke av deg :-P)

skal kjøre html + litt PHP (mulig forum?)

og ja jeg har totalt 2GB med SDRAM :p

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
hei har en pc med:

AMD droun (noe i den duren) [email protected]

768MB 133mhz RAM

60GB 5400rpm 2mb

integrert skjerm kort

er den grei til http(max 100 inne) og mail(10 brukere) server (trolig debian eller gentoo)

Du vil finne ut at mange store kjente sider kjører på tilsvarende eller værre maskinvare...

Så ja den vil holde lenge. Kjører selv http/sshd(sftp) på en 160 Mhz Pentium 1 med 64 MB ram, og har ennå aldri sett den maxe hverken CPU eller RAM (debian), selv med mange brukere innlogget.

Nå har ikke jeg SDSL, og ikke i nærheten av 100 brukere, men du får en idé. Den maskina kommer til å kicke ass som server.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

hehe, de spesifikasjonene er nok til en applikasjonsserver for 300 brukere.. hehe.. neida.. min server har 133 mhz cpu, 96 mb ram eller noe sånt og 3 gig harddisk. :)

Lenke til kommentar
vel så den skal holde til mer en 100 stykk altså?

hvor mange max?

Kommer ann på hva du skal serve. Skal du bare serve filer, er det linja som begrenser deg. Skal du ha server-tunge sider med masse database, CGI, etc, - men lite data som overføres (webaplikasjoner med enkelt grensesnitt etc) - så begrenser maskinvaren deg.

Prøv deg fram, søk på nettet. Max antall brukere er jo også delvis avhengig av hvor god ytelse disse brukerene er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Det der er ca. det vi bruker som applikasjonserver (samme specs bortsett fra AMD og 100GB (sløs) disk)... Meget rask og fin maskin om jeg skal si det selv :) Hadde på et tidspunkt 10 stykker som satt logget inn i Gnome og beregnet fraktaler. Det gikk helt fint det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...