nree Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Hei, jeg har da tenkt og lage ein vifte og lys styring så jeg kan skru av og på viftene mine og det samme med lysene. Jeg har ca. 30 hvite julelys og 1 stk. blå neonlys,,, Jeg tenkte også på mine 2 kabinettvifter og da kom jeg fram til vedlagdt arbeidstegning, Jeg har tenkt og ha som vist på bilde 4 brytere og 4 blå leds som lyser alt etter om bryteren er i stilling av eller på men disse lysene er på 5v så jeg lurer på hvordan jeg skal koble, så blir dette rett??? EDIT: Leif Endret 22. januar 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) det var jo også en løsning, slik du har det nå mangler du bare en motstand i serie med ledsene, og så vi ledsa lyse når vifta går sakte, men så spørs det motstanden i vifta da... *edit* du kan jo prøve å lage en ny tegning, og se om du får til, hvis ikke så kan du forklare nærmere hvordan den skal fungere med tanke på leds, og så kan jeg prøve å tegne for deg.. Endret 22. januar 2005 av tha stoffi Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Beste måten å finne ut på her er å simulere... Bytt ut viftene med tilsvarende motstander. Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg hadde ikkje tenkt og få viftene til og gå senere men de hadde kansje vert ein ide og kunne bytte fra +12 til +5 de var tanken jeg bare skulle skru ein og ein ting av eller på... Men vist noen har gode tegninger som er enkle og forståd så er det greit og slenge inn eit eksempel Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Er ikke det bare å bruke en bryter med 3 stillinger? en for hver spenning og en for av? Lenke til kommentar
nree Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Er ikke det bare å bruke en bryter med 3 stillinger? en for hver spenning og en for av? tegning? Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Har sikkert det på c. olson eller lignende... Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Her er en liten inspirasjonskilde: http://overklokking.no/casemods/diy_baybus/index.html Lenke til kommentar
nree Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Har sikkert det på c. olson eller lignende... men hvordan mener du jeg skal koble de? Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Har lyst å koble 4 led's til 12+ kontakten. Har funnet ut at jeg trenger en 300ohm 1/2watt resistor ved hjelp av denne (Corect me if I'm wrong) Det jeg lurer på er hvordan jeg skal koble dem til. Jeg har tenkt å seriekoble. Skal jeg ha ledning i fra 12+ til 5+? (Med led's i mellom da selfølgelig) Endret 25. januar 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå