Frusten Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Bygger PC med ASUS A8V Deluxe hovedkort. Kommer ikke videre da maskina IKKE finner de to SATA-harddiskene som er koblet til SATA Raid1 og Raid2-kontaktene på hovedkortet. Har noen erfaringer/tips å komme med? Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Vet ikke om det har så mye å si, men har du instalert RAID drivere? Fikk nemlig ikke dette med hovedkortet (samme som du har) da jeg kjøpte det. Aldri bryd meg om det siden jeg bare har 1 HD... (Ser i enhetsbehandling om det mangler drivere..) Endret 22. januar 2005 av jolleguten Lenke til kommentar
Frusten Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Burde ikke uansett harddiskene bli funnet med mindre jeg har problem med hovedkort/kontakter. Harddiskene blir funnet/registrert når de kobles til de to andre SATA-kontaktene der jeg har koblet til DVD. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Du må installere driverne. Lenke til kommentar
snole Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Etter POST burde diskene komme opp i en slags oversikt. Du får sikkert opp DVD-spilleren din der. Skal du kjøre de to diskene i RAID, eller som separate disker? Lenke til kommentar
friskies Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg forstår din frustrasjon. Hvis hardiskene ikke virker, så har det en dramatisk påvirkning på produktiviteten(0) foran pc`n. Gå inn i BIOS og se om ALLE sata-kanalene er enablet, ofte at f.eks ett par er på og ett par er av når du kjøper nye hovedkort Lenke til kommentar
Frusten Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Har tenkt å kjøre diskene i RAID 0 Lenke til kommentar
Frusten Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Takk for tipsene forøvrig. Artig med så mye positive folk Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 har du prøvd: høyre klikk på "min datamaskin" - "behandle" - "lagrings plass" - "diskbehandling" der ligger alt som blir koblet til av hdd og cdrom.. Lenke til kommentar
jørn nilsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) hadde et abit vt 7 engang og ble plaget med samme sjitn.. 1 fix en DISKETT med sata driverne på.. 2 hold inne f6 når installasjonsprog til win begynner. 3 last inn drivrene, og vips.. der finner pcn dem.. netopp fått raid på maskina. har asus hk. du må fixe en driverdiskett med raid drivere. gå inn på cdplata som fulgte med hovedkortet og gå inn på drivers.. der er dem.. bare å putte i en diskett og klikke på makedisk.exe så lages en diskett med driverne på. lag disk med promise fasttrack driver hvis du har koblet deg på raid_1 og raid_2. intel driver hvis du har kobla deg på sata 1 og sata 2 Endret 7. mars 2005 av jørn nilsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå