Vain Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hvordan setter jeg inn f.eks. 10 command buttons via kode? Jeg antar at jeg må sette inn én knapp med index = 0, men jeg finner ikke ut hvordan man legger inn nye knapper. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Legg til en Command1, sett index til 0, og lim inn denne koden: Private Sub Command1_Click(Index As Integer) 'Hvilken knapp man trykket på står i "Index"-variabelen 'Slik brukes det: MsgBox "Du trykker på command-button " & Index _ & vbNewLine & "Caption: " & Command1(Index).Caption End Sub Private Sub Form_Load() 'Vi skal lage 5 knapper, så vi lager en 1to5 løkke Dim i For i = 1 To 5 'Load()-funksjonen loader inn nye knapper Load Command1(i) 'Vi sier at den nye knappen skal være litt under den forrige Command1(i).Top = Command1(i - 1).Top + 500 'Den skal være synlig Command1(i).Visible = True 'Og setter riktig caption på den Command1(i).Caption = "Command" & i Next i End Sub Endret 22. januar 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Vain Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Takk. Akkurat det jeg trengte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå