Gå til innhold

startside kidnappet av Yasp.no?

Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin som kjører windowsXP servicepac2. Nettleseren er IE 6.0, har installert Norton internet security og kjører jevnlig Norton antivirus. Jeg har også intalert og bruker Spybot SD, Adaware+ , CCleaner og Tune up utilities.

Har over lengre tid benyttet abc startsiden, men i dag hadde maskinen eller IE eller noen bestemt at jeg skulle bruke Yasp.no som startside. Sikkert ikke noe dum side, men jeg vil bestemme sjøl hvilken side jeg skal starte opp med!

Vet noen hva jag kan gjøre for å få tilbake kontrollen over startsiden min?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt nettleser til Opera eller Firefox!

IE er så utsatt for slike ting. Snakker av dyrekjøpt erfaring nå.

Kjør grundige søk med de antispy-programmene du har, og se i Legg til/Fjern programmer i Windows.

Husk også å oppdatere antispy-programmene først!

Lenke til kommentar

Ja, jeg har satt inn ABC startsiden i feltet for min startside i alternativer for internett. Skjønner ikke hva som skjer, det virker som om Yasp er seriøse og forsøker å finne ut hva so skjer, men det er så irriterende med slike ting. takker dere som har kommet med forslag til løsning, mulig jeg skal prøve en ny nettleser. har alltid tenkt at Opra og Firefox er for de mer viderekomne innen data:-)

Lenke til kommentar

Opera og Firefox er ikke "vanskeligere" enn IE, men ting er lagt opp litt annerledes og det er flere (bedre) funksjoner enn IE. Kan nevne at Opera er en nettleser med enorme muligheter og masse saker, mens Firefox er mer basic, men med mulighet for utvidelse av funksjoner. Uansett valg er begge bra og relativt trygge nettlesere.

Lenke til kommentar

ser ut til at jeg har fått løst problemet, tok for meg de ulike programmene jeg har lastet ned og innstalert. Det kan se ut som om programmet "IE Privacy Keeper" som jeg lastet ned fra http://www.unhsolutions.net/IEPK/downloads.shtml har hatt en innvirkning på om jeg har kunnet bestemt startside. Jeg "disabla" dette programmet, og min vante startside ble liggende :-)

Tror med andre ord at Yasp.no er helt uskyldig i de problemene jeg har hatt!!

Takker for responsen, alltid godt å kunne stille noen spørsmål ut i den store www, og få svar

Lenke til kommentar

Opera på plass, får bruke litt tid på å bli kjendt i "nye omgivelser", men Opera virker veldig oversiktelig og greit. Kjapt går det også. Så nå skal jeg altså være bedre beskyttet mot spyware da?

Går det ann å fjerne den ekstremt integrerte IE 6.0 nå da?? hadde vært deilig å få ryddet litt plass på Hard disken.

Endret av johrog
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Som utgiver av yasp.no vil vi understreke at yasp.no ikke hijaker startsider og at det i dette tilfellet var programmet "IE Privacy Keeper" som ble installert etter at brukeren hadde satt yasp.no som sin startside. "IE Privacy Keeper" låser alle innstillinger i IE (også valget av startside) og brukeren kunne derfor ikke endre yasp.no som startside.

Vi vil fremstå som en seriøs aktør som gjør alt for at våre brukere skal få den beste opplevelsen.

For å bedre sikkerheten på Internett oppfordrer vi også til bruk av Opera og Firefox som et sikkert alternativ til Internet Explorer.

PS: Prøv vår nye seksjon; "Mine linker". "Mine linker" er en egen linke seksjon hvor brukerene selv kan legge inn sine favoritt linker!

mvh.

Christen Hermansen

Smart Media & Technology

http://yasp.no - ditt utgangspunkt på Internett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...