chairgame Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 jeg har nå prøvd 2 forskjellige socket 939 HK, og 2 forskjellige amd athlon 64 3500+, men maskinen booter fremdeles ikke. jeg tok den testen om PSU er stort nok, og det gikk akkurat med min chieftec 360W, men er den for liten likevel da, siden mskinen ikke booter? alle vifter, HK, HDDer og dvd-rom starter, men skjermen er bare svart er det PSU? Lenke til kommentar
korny Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 hvis du har et 6800 ultra kort så er det mulig. jeg har 939 3000+ og 6800GT +2hdd og dvd brenner og dvd rom. alt det drives på chiftec 360 men jeg merker jeg er på grensa. Lenke til kommentar
six Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 jeg har nå prøvd 2 forskjellige socket 939 HK, og 2 forskjellige amd athlon 64 3500+, men maskinen booter fremdeles ikke.jeg tok den testen om PSU er stort nok, og det gikk akkurat med min chieftec 360W, men er den for liten likevel da, siden mskinen ikke booter? alle vifter, HK, HDDer og dvd-rom starter, men skjermen er bare svart er det PSU? Hvis du tror det kan du jo bare prøve å koble fra strømkablene til alle HD'er, DVD og eventuelle vifter som ikke er absolutt nødvendige for å redusere strømbehovet midlertidig. Så prøver du å starte opp. Da ser du i hvertfall om du får noe BIOS/Post skjermbilde. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) jeg har prøvd med tre forskjellige ram-brikker det er et X800XT, men jeg får ikke startet i det hele tatt bruker X800XT mer strøm enn 6800 ultra? jeg har prøvd og ta ut allt, men den booter ikke Endret 22. januar 2005 av magnusloe Lenke til kommentar
six Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) jeg har prøvd med tre forskjellige ram-brikker det er et X800XT, men jeg får ikke startet i det hele tatt bruker X800XT mer strøm enn 6800 ultra? Snarere mindre så vidt jeg vet. Hvis du har prøvd å koble fra alle unødvendige enheter og maskinen fortsatt ikke vil boote så ser jeg det som svært usansynlig at dette har å gjøre med at PSU er for liten. 360W er ikke så lite. Har du husket å koble til til (begge) strømkablene til hovedkortet og den til skjermkortet ? Er dette et nybygg eller har maskinen fungert før ? Endret 22. januar 2005 av six Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 jeg har i begge kontakene ja. den er nybygget og jeg har jo prøvd 2 hovedkort og 2 cpu-er Lenke til kommentar
Brannigan Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Har du testet med forskjellige skjermkort? Lenke til kommentar
pekster Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ta ut hovedkortet av kabinettet, og legg det på en antistatisk pose og prøv igjen. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) hvorfor det? hva hjelper det? Endret 22. januar 2005 av magnusloe Lenke til kommentar
six Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) hvorfor det?hva hjelper det? Det han tenker på er vel hvis du har feilmontert hovedkortet i kabinettet (metallsoklene på feil plass eller totalt manglende) slik at hovedkortet har blitt kortsluttet. Hvis dette har blitt gjort er det imidlertid stor sjanse for at hovedkortet har blitt ødelagt og ikke vil fungere uansett, men det går jo an å prøve å ta det ut av kabinettet. Ellers hadde det vært greit om du fyllte på med litt mer detaljer om hva som skjer når du trykker på-knappen. Kommer hovedkortet med noen pipelyder eller lyser det noen statusleds (hvis slike finnes) ? En siste ting. Kan ikke se at du har svart på Brannigan's innlegg. Har du prøvd med et annet skjermkort ? Endret 23. januar 2005 av six Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 nei, jeg har ingen andre skjermkort å teste med det er et lite "hakk" på baksiden, på et av de gull-gule feltene, som er nesten over hele HK Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hvordan er det når den ikke booter ? slår den seg enkelt og greit ikke på ? eller lyser alle leds uten at Hk gjir strøm til noe ? Eller er skjermen svart når du slår den på ? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Ok , så at skjermen bare er svart nå Ta ut cpu se på pinnene om noen er litt bøyd eller , ja rett og slett skjekk om mus\tastatur står riktig vis de ikke gjør det booter ikke socket 478 kort i allefall Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) jeg har da prøvd uten noe plugget inn, den skal da boote selv om tastatur/mus osv ikke står i alle lys, Hdd og allt det der starter, men skjermen er svart jeg prøvde å ta HK ut og leegge det på den posen som HK lå i i pakken, men det hjalp ikke Endret 23. januar 2005 av magnusloe Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Det er enten skjermkort eller CPU ta ut cpu og se i GODT lys om noen pinner er bøyd så setter du deg ned stille og rolig uten og bli sinnt og bøyer de forskiktig tilbake:) skjermen blir nemmelig sort vis pinner er skjeve Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 de var ikke det når jeg satte den i først Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 da er det nok beklagerlig skjermkort ville jeg tro , har hatt mange ''svarte'' skjemer oppgjenom tidene og som regel har jeg bare rengt og bøye pinner og omplasere mus\tastatur Lenke til kommentar
thgjerde Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Her er ein fin guide dersom pcen ikkje slår seg på http://arstechnica.com/guides/tweaks/troubleshooting.ars Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 skjermkortet fungerer da på denne maskinen jeg bruker nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå