Gå til innhold

er Nvidia drivere oppskrytt?


Terradoc

Anbefalte innlegg

de er gode på ytelse, det skal jeg ikke si imot (selv om man kunne ha sagt at de var elendige først og derfor fått så store ytelsesbedringer)

 

de har enda ikke fikset problemet med at man bare har 60hz i spill (w2k/xp), noe som er ganske big deal egentlig, men det finnes da fix som ordner register instillinger, men hvorfor ikke ha det med i driveren når dette problemet alltid har eksistert?

 

-nye problemer med nye drivere - som f.eks. de nye offisiele detonator XP driverne kan få musa til å fryse ved høy cpu load (integrerte windows drivere ikke noe logitec dritt drivere). Og i CS da så stopper musa opp nå og da som om man hadde gammel kule-mus som ikke glei skikkelig, også tastatur ikke responsivt i små perioder (0,2-1sec).

 

 

En ting er jo at de gir ut drivere ofte (beta) men hvor stor forskjell er det på de egentlig? kanskje en gir 100p i 3dmark men 5 mindre fps i q3 osv, men all over virker de ganske jevne de små betareleasene. Dessuten er det ikke så veldig mange som orker å teste 25 forskjellige driver versjoner for å se hvilken som passer best på deres oppsett.

 

jeg synes ikke de er så mye å skryte av jeg :smile: dere har sikkert andre erfaringer å dele.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I teorien virker 60hz som et ok valg siden det er den faktiske oppdaterings hastigheten til øyet (jeg har ikke tenkt å gå inn på hvorfor det er bedre for øya med høyere verdier :razz: ) Problemet er ofte (spesielt i FPS spill) at uten skikkelig vsync så opplever man tearing.... noe som kan være, vell helt forjævli.

 

Ikke begyn å flame meg nå bare fordi konseptett med optikk og øynes oppdaterings rate er nytt for dere (har fått kjeft fra hardcore quakere som mener det er visuel forskjell fra 100fps til 200fps. Pointet med høy fps er jo at det sikrer at den alltid ligger over 60hz.)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-16 02:12, cubic skrev:

Hvorfor 60hz? Fordi Bill Gates syntes at det var rikelig for Microsoft's nyeste OS og kraftige multimediasystem (!).


Kort sagt, sperren ligger i Windows. Var samma opplegget på W2k.



 

men når det er bare en registerfix som må til, hvorfor kunne de ikke ha gjort det i driverne? Forresten, har ATI/Matrox og sånne det samme problemet i w2k/winXP ?

 

Jeg leste at det var et problem med nvidia kort og win2000, men ikke vet jeg om f.eks. ATI er berørt av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...