Gå til innhold

Oppgradering av pc?

Anbefalte innlegg

Jeg har dette og vil oppgradere i hvertfall en ting:

Kabinett: Lian Li PC6070b

Harddisk: Western Digital 120 gb x 2

Skjermkort: Sapphire Radeon 9800XT atlantis 256 mb

Cpu: Amd 64 3200+ med 1 mb cache (spesialbygd)

Hovedkort: Socket 754 Msi k8t neo fis2r

Ram: Husker ikke, men de kosta 3500 for 2 mnd siden og er 2x512 corsair

Lydkort: Audigy2 Zs

Cd/Dvd rom: Nec ND-3520A

Strømforsyning: Seagate 450W

Skjerm: Nec 1770Nx

Mus: Mx1000

Tastatur: Logitech et eller annet

Høyttalere: Logitech z680

Hva bør jeg oppgradere? :(

Endret av mbarone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja...hadde jeg hatt samme maskin og alt for mye penger så hadde jeg oppgradert skjermkortet...eller kanskje en raskere disk...f.eks. en med 16mb cache...

...men mest sannsynlig hadde jeg brukt pengene på noe annet mer fornuftig...f.eks. en mobiltelefon...eller kanskje du bør kjøpe deg et momo-ratt til maskinen?

Eventuelt små-stash som lys, en bedre cpu-kjøler, musematte e.l....(kommer an på hva du har da...)

Lenke til kommentar

Skjermkort og/eller raskere HDD er det eneste jeg ser som en potensiell oppgradering, du har såpass bra maskin at noe annet ser jeg som å kaste penger ut av vinduet. De to overnevnte er det eneste, hvis du ikke vil oppgradere skjermkort så anbefaler jeg på det sterkeste at du sparer pengene og venter en god stund til (4-6 måneder) før du oppgraderer noe som helst vedrørende maskinen din.

EDIT: Du kan også kjøpe litt "dilldall" og gjøre det litt mer koselig, en ekstra skjerm er heller ikke å forakte egentlig (elsker å bruke to skjermer til web og diverse, surf/chat og spill).

Endret av Basus
Lenke til kommentar

Det er ikke så veldig hokus pokus å skifte kjølere...men, om du er fornøyd med temperatur og lydnivå og ikke vil overklokke noe særlig så er det ikke så veldig vits...

...en ekstra skjerm er luksus da...ihvertfall hvis du bruker skjermen til en del andre ting enn spilling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...