Schnickaschnicka Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Jeg har dette og vil oppgradere i hvertfall en ting: Kabinett: Lian Li PC6070b Harddisk: Western Digital 120 gb x 2 Skjermkort: Sapphire Radeon 9800XT atlantis 256 mb Cpu: Amd 64 3200+ med 1 mb cache (spesialbygd) Hovedkort: Socket 754 Msi k8t neo fis2r Ram: Husker ikke, men de kosta 3500 for 2 mnd siden og er 2x512 corsair Lydkort: Audigy2 Zs Cd/Dvd rom: Nec ND-3520A Strømforsyning: Seagate 450W Skjerm: Nec 1770Nx Mus: Mx1000 Tastatur: Logitech et eller annet Høyttalere: Logitech z680 Hva bør jeg oppgradere? Endret 22. januar 2005 av mbarone Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hvorfor VIL du oppgradere? Har du så mye penger du ikke vet hva skal brukes til? Eneste "minuset" jeg så med pc'en, var litt liten lagringskapasitet. En harddisk hadde ikke skadet, men så vet jo ikke jeg om du trenger det. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 nei, det har jeg ikke. men det er vel noe jeg kan oppgradere? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Tja...hadde jeg hatt samme maskin og alt for mye penger så hadde jeg oppgradert skjermkortet...eller kanskje en raskere disk...f.eks. en med 16mb cache... ...men mest sannsynlig hadde jeg brukt pengene på noe annet mer fornuftig...f.eks. en mobiltelefon...eller kanskje du bør kjøpe deg et momo-ratt til maskinen? Eventuelt små-stash som lys, en bedre cpu-kjøler, musematte e.l....(kommer an på hva du har da...) Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Mobil har jeg. SE p900. Men kjøling og sånn er ikke så dumt. Forslag? (neonlys liker jeg ikke. Det er harry, men det er bare min mening da) Men bedre harddisk trenger jeg ikke. Jeg har alt jeg vil av musikk filmer og spill og har fortsatt 36 gb til rådighet. Endret 22. januar 2005 av mbarone Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Tja... til cpu: Zalman CPU-kjøler - CNPS7000BCU til skjermkort: Zalman GPU-kjøler, VF700-Cu og kanskje til hk: Swiftech chipsetkjøler, m/vifte... cpu-kjøleren er ihvertfall goody...de to andre må du nesten vurdere om du trenger! Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 men da må jeg vite at jeg har plass til det og at jeg får noen til å gjøre det for meg. for jeg kan ikke mye om pc. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Skjermkort og/eller raskere HDD er det eneste jeg ser som en potensiell oppgradering, du har såpass bra maskin at noe annet ser jeg som å kaste penger ut av vinduet. De to overnevnte er det eneste, hvis du ikke vil oppgradere skjermkort så anbefaler jeg på det sterkeste at du sparer pengene og venter en god stund til (4-6 måneder) før du oppgraderer noe som helst vedrørende maskinen din. EDIT: Du kan også kjøpe litt "dilldall" og gjøre det litt mer koselig, en ekstra skjerm er heller ikke å forakte egentlig (elsker å bruke to skjermer til web og diverse, surf/chat og spill). Endret 22. januar 2005 av Basus Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Det er ikke så veldig hokus pokus å skifte kjølere...men, om du er fornøyd med temperatur og lydnivå og ikke vil overklokke noe særlig så er det ikke så veldig vits... ...en ekstra skjerm er luksus da...ihvertfall hvis du bruker skjermen til en del andre ting enn spilling... Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 nei, det har jeg ikke. men det er vel noe jeg kan oppgradere? Eneste svakheten i mine øyne må være skjermkortet, for all dle skjermkortet du har er meget bra det. POV GeFORCE 6800 GT 256MB dette skjermkortet ville gjort susen for systemet ditt. Ellers ett knall system Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Strømforsyning: Seagate 450W Viste ikke at seagate produserte PSU'er!? Sikker på at det er Seagate? Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 ja. det er det det er. Men tror jeg bare kjøper noen kjølere eller no. Og så skal jeg ikke overklokke. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Strømforsyning: Seagate 450W Ukjent for meg og .... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 hmm... Det skjermkortet klarer vel alle nye spill i dag, så jeg ser ingen grunn til å oppgradere. Med mindre du skal ha ultra høy fps og slikt. Sikkert noen som skal ha det og da... . Kan jo alltids spleise på en 15 000 rpm harddisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå