Gå til innhold

Olympus C-765 Ultra Zoom - Uklare bilder

Anbefalte innlegg

Har hatt mitt Olympus C-765 UZ siden i fjor sommer og har vært veldig godt fornøyd. I det siste har imidlertid noen av bildene jeg har tatt blitt veldig uklar, uten at jeg kan se hva som er årsaken. På de to første bildene er kameraet innstillt for motiv i bevegelse og som man ser er det første bildet uklart. De to siste bildene er tatt med autoinnstilling og her er også det ene bildet uklart. Noen gode tips om hva dette kan være ?

Bildene kan sees her: http://harald.askoy.net/test/index.html

Endret av HASS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jahh. Jeg har et C-750 kamera.

Bilde 1:

Måten du tar sånne bilder på: Sett kameraet på ISO 200 eller høyere. Sett kameraet i sport modus.

Sørg for at den grønne fokuslampen lyser før motivet kommer på hoppkanten.

Det er forlite kontraster på hoppkanten til at du kan fokusere der. Derfor: Snu derfor kameraet mot husveggen eller noe annet (lampe?) som har samme avstand til kameraet som hoppkanten..Trykk halvt ned og fokuser.

Deretter kan du vri kameraet tilbake og ta bilde av hoppet! Du kunne også brukt blitz på dette bildet.

Hvis du har lyst til å eksperimentere med manuell fokus, kommer du inn i den menyen ved å holde OK knappen inne. Lykke til!

Bilde 2:

Dette bildet er i sånn ca i fokus pga av her er det mye sterkere lys og kameraet klarer å fokusere bedre. Blitzen kunne her gjort bildet enda bedre.

Bilde 3:

Her har du fokusert på stolen til høyre.

Bilde 4:

Dette er sånn ca i fokus pga at du har brukt blitz. ( Blenderen lukker seg mer---> bedre dybdeskarphet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...