rubjell Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg lurer på om vifta begynner å gi seg i pcen min, gir pcen beskjed om den blir for varm eller bare går den til alt ryker er det noe sted jeg kan se temperaturen på pcen, og hva er max temp Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Vanskelig å si uten å vire hva slags maskin/merke det er, hovedkort-type,CPU-type, minne, HD osv. CPU tåler ofte mye, mens hovedkort og andre deler derimot tåler ikke på langt nær så mye somregel. Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hvis jeg ikke tar feil, så "skrur" vel alle nyere prosessorer ned hastigheten hvis de går over en gitt varmeterskel? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Du kan sjekke tempen i bios. Det er viktig at du rengjør maskinen innvendig av og til,det legger seg mye støv i vifter og kjøleblokka til cpu. Jeg gjorde ren maskinen til en kompis for en stund siden,den var ikke rengjort på 2 år! Kjøleren til cpu var fullpakket med støv,slik at temperaturen på cpu lå på 75 grader.Etter rengjøring lå den på 45 grader. Lenke til kommentar
rubjell Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Takk for hjelpen, tror en rengjøring er tingen Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Det kan imidlertidig være lettere sagt enn gjort å gjøre på mange bærbare. Å rense mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå