chokke Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Det begynte for noen år siden hvor vi hadde tenkt på bredbånd fordi det ble ganske dyrt med modem. Vi undersøkte og endte opp med NGT, billigste hastighet, dette venta vi noen måneder på og det var greit. Etter ca. et år fikk vi tilbud om å oppgradere hastigheten mot en billig penge, vi gjorde så dette og levde lykkelig. Ca et år etter dette igjen oppgraderte vi en gang til, til 1600/xxx (hva de hadde før som ble oppgradert til 1700/512). For ca 6 måneder siden syntes jeg at den lasta ned saktere enn vanlig, ca 130 KB/s. Sa ifra til faren min og han holdt seg passiv og s at jeg hadde masse drit på dataen. Først for en måned siden begynte vi å klage på NGT og sende mail, vi fikk svar etter 1 uke. For 6-7 dager siden ringte vi og først da fikk vi vite at de ikke kunne levere den hastigheten vi hadde hatt lenge. Vi skulle egentlig hatt 1700/512, nå har vi ca 1300/325. Det betyr at vi har betalt masse ekstra for en hastighet vi ikke kan få, men som vi hadde før. Unnskyld at dette ble litt rotete, men norsken er ikke på topp med tanke på formulering. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 For 6-7 dager siden ringte vi og først da fikk vi vite at de ikke kunne levere den hastigheten vi hadde hatt lenge. Vi skulle egentlig hatt 1700/512, nå har vi ca 1300/325. Det betyr at vi har betalt masse ekstra for en hastighet vi ikke kan få, men som vi hadde før. Og hva skjedde videre? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hovedregelen med denne gjengen er å prøve å få tak i noen med autoritet, husk å være saklig hele tiden, det er eneste muligheten for å få gjort noe. Nextgentel er genialt så lenge du ikke har behov for kundeservice. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 For 6-7 dager siden ringte vi og først da fikk vi vite at de ikke kunne levere den hastigheten vi hadde hatt lenge. Vi skulle egentlig hatt 1700/512, nå har vi ca 1300/325. Det betyr at vi har betalt masse ekstra for en hastighet vi ikke kan få, men som vi hadde før. Og hva skjedde videre? de sa bare at vi ikke kunne få det.... OG at vi må betale ekstra for å få degradere hastigeheten er helt på trynet. Og vi er også bundet mot NGT i en stund til. Jeg vil gå over til dataguard med adsl 2+ Men det er da min mening Vi har vært seriøse, mamma og pappa har snakka med de Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Jeg betalte ved en feiltakelse en regning som jeg hadde fått purring på med feil KIDnummer. (Brukte neste måneds regnings KID istedet, en regning som altså ikke hadde forfallt.) Dagen etter dette dro jeg på ferie, for å være borte i to uker. Da jeg kom hjem og leste mail osv, så jeg at jeg hadde fått enda en purring, samt varsel om stengning og en beskjed om at linja hadde blitt stengt. Jeg ringte NGT, og forklarte stå, og fortalte at de hadde fått pengene som de skulle hatt, til den riktige tiden, så jeg syns ikke stengninga var riktig. Beklaget samtidig at jeg tok feil KID nummer osv... Damen (dette er viktig) gikk for å snakke med en overordnet ,antar jeg, og ble borte en stund. Da hun kom tilbake, ble jeg fortalt at jeg skulle slippe opplåsningsgebyret på 300,- som man vanligvis ble ilagt, men fikk ingen kompensasjon for tiden linjen hadde vært stengt... Jeg forsøkte å få til dette dagen før, da snakket jeg med en av det motsatte kjønn, en mann, og kom ingen vei... jeg anbefaler å prøve å få snakke med en kvinnelig kundebehandler, da vil det være større sjanse for å få en kundebehandler med evne til empati og tålmodighet... Endret 22. januar 2005 av jhsveli Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Stemmer det. Kvinnlige kundebehandlere er som regel mye mer behjelplige. Fikk 800kr i kompensasjon for en dårlig ISDN linje for omtrent ett år siden. Dette var da fra en svært hyggelig dame. Før jeg ble satt over til henne, hadde jeg kranglet med en mann en god stund, og han mente jeg ikke kunne få noe som helst. Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Ser at kundeservicen hos NGT ikke har forbedret seg noe særlig siden jeg var kunde - og det er over et år siden... Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Heldigvis er de ikke så håpløse som telenor. Lenke til kommentar
magio Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Og heldigvis har jeg aldri hatt behov for å ringe kundeservice 100% fornøyd jeg, får 10% mer enn det jeg betaler for også Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Og heldigvis har jeg aldri hatt behov for å ringe kundeservice 100% fornøyd jeg, får 10% mer enn det jeg betaler for også noen som faktisk kan få det de har fått før. Mensa andre får nedsatt hastighet uten at de sier noe på et halvt år Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Er også veldig fornøyd med NGT. Kranglet riktignok en del med dem for 4 år siden. Det var første gang jeg skulle få installert. Tok 4 mnd. Hver gang jeg snakket med kundeservice sa de at de skule ta en uke til... og en uke til... Etter det har alt gått på skinner. Flyttet 2 ganger og hver gang har det tatt så lang tid som avtalt. Ventetiden hos kunde-"service" derimot er helt bak mål. Men så lenge alt funker... (knock on wood) Har også 10% høyere nedlasting enn i kontrakten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå