Gå til innhold

Skal dere spille på en PVP- eller PVE server?


Anbefalte innlegg

Hmmm...det virker som om PvE-folka er på defensiven hele tida? Mon tro hvorfor det...

 

Anyways, blir nok PvP for meg i retail. Er møkk lei av å ha det trygt og godt, har spilt på en PvE-server hittils, og føler at jeg går glipp av artigere ting som skjer på PvP-serverne. So what om noen dreper meg, det er en del av PvP - jeg ser på det som en utfordring.

 

Har spilt Mud et par år i min fortid, alle kunne drepe alle (unntatt på plasser som kirka ol.), men man ble ikke drept kontinuerlig av den grunn - det handlet om respekt, venner og fiender. Mulig det er verre i WoW siden det er mange umodne fjortiser som spiller og konseptet går ut på at det er krig, men pyttsann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PvP uten tvil!

Blir for dumt hvis ikke. Hele verden blir jo som et eneste stort newbie område hvor ingen gidder å gjøre noe i PvE.

Å spille PvP i trygge områder er kjedelig. Ingen som tørr å angripe først for da går alle på deg. Blir nesten samme som gangking på PvP servere. Så blir det til at ingen sloss. Ihvertfall sånn det er for det meste på PvP serveren jeg spiller på nå.

Det høres ikke akkurat ut som du har veldig snøring på hva du uttaler deg om. Det er i alle fall fint lite av det som har noe med virkeligheten å gjøre. Det er masse PvP på normal-server (PvE), hver dag, og det er også mange store slag. Folk gidder selvfølgelig ikke noe mindre på en normal-server enn på en PvP-server. Å hevde at PvE er mer "newbie" enn PvP er i alle fall helt bak mål. Mange erfarne MMORPG-spillere som velger normal.

 

Jeg har faktisk inntrykk av at de fleste av de som ikke har satt seg inn i serverne godt velger PvP-server i stedet for normal server. Det høres sikkert litt kulere ut. Les nå hva jeg skrev nøye før dere svarer. Jeg skriver ikke at de fleste på PvP ikke vet hva de gjør, men jeg sier at de fleste som ikke vet det går for PvP. Viktig forskjell, og ingen fornærmelse mot verken den ene eller andre gruppen. Det er i alle fall inntrykket jeg sitter igjen med.

 

Uansett: Vi har som sagt en tråd om forskjellene mellom serverne. Fint om folk kan holde seg til emnet her, og ikke engang tenk på å komme med dritt om den andre servertypen. Den ene serveren er ikke tøffere enn den andre, den ene er ikke mer for nybegynnere enn den andre, den ene er ikke artigere enn den andre. Blizzard har lagd normal og PvP-servere for at folk med ulik smak skal få velge den spillestilen de liker best selv.

 

Hmmm...det virker som om PvE-folka er på defensiven hele tida? Mon tro hvorfor det...

Det kan ha sammenheng med at det er mange som har et feilaktig inntrykk av PvE, og at de (dessverre) gjør sitt for å spre dette inntrykket.

Lenke til kommentar
Hmmm...det virker som om PvE-folka er på defensiven hele tida? Mon tro hvorfor det...

Det er fordi en del PvP-tilhengere kommer med uttalelser om PvE som ikke stemmer med realiteten. Da prøver vi å komme med fakta som forhåpentligvis endrer synet på PvE-serveren.

 

Tror ikke meningen er å få PvP-folk over på PvE-server, men heller å få de til å forstå at PvE-server ikke er en "gå-rundt-å-lek"-server.

 

EDIT: Aasgaard hadde visst også fått med seg det spørsmålet.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Ok folkens, for å få det beste av begge parter, lag en karakter på hver av serverne. Selv har jeg allerede bestemt meg for å ha en karakter med guilden min på PvP server, mens jeg skal ha min egen lille 'private' karakter på en PvE server.

Da får jeg testet ut det meste.

 

Tipper selv at det er deiligst å spille på PvE servere, siden da slipper du å bli ganket av en motstander mens du quester stille å rolig for deg selv. Så for meg kommer den karakteren på PvE serveren til å bli den karakteren jeg spiller med når jeg vil 'slappe av'.

Lenke til kommentar
Hva med poll? For å se sånn ca. hva som er mest populært i gaming-norge :yes:

Jeg prøvde å lage en poll, men fikk det ikke til. (laget denne tråden på jobben, der nettverket er rævva. Vet ikke om dette var grunnen til at jeg ikke klarte å lage poll, eller om medlemmer ikke kan gjøre dette). Hvis en snill mod eller admin gidder dette hadde dette vært swell!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...