Heatsink Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 ferrige gang jeg spurte etter klokking her for en del måneder siden fikk jeg beskjed om at mitt hovedkort ikke støttet agp/pci lås så om jeg klokka ville det bety døden for enkelte deler i maskinen. vel nå har jeg et msi k8t neo platinum og en a64 3200+. hvordan skal jeg aktivere denne agp/psi låsen? og ellers: -øk fsb 5 og 5 med en 15minutters rthbl -om den ikke booter restarter jeg og øker vcore bittelitt -fortsetter med dette ? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ja, agp lås aktiverer du ved å sette agp frekvensen til 66mhz. Mulig du må sette ramen asynkront hvis du skal klokke langt, ellers bør du finne ut hvor mye den takler først. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 AGP frecqensy står på 66, er det fiksa da ? har ikke tenkt til å klokke så veldig langt akkurat nå, bare 100MHz eller noe for å ha_fått_det_til. men ellers er det bare å gjøre som jeg har beskrevet? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Ja, da ser det bra ut. Du kan bruke clock gen eller noe for å sjekke at den fortsatt står på 66 når du har kommet inn i win etter at du har klokket. Bare gjør slik som du sa ellers ja. Lenke til kommentar
eXX0n Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har et kt400 kort og blei fortalt at det ikke gikk å sette på agp/pci lås... men i Bios kan jeg velge Hz'en på AGP og PCI... er det det samme som AGP/PCI lås?? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Jeg har et kt400 kort og blei fortalt at det ikke gikk å sette på agp/pci lås... men i Bios kan jeg velge Hz'en på AGP og PCI... er det det samme som AGP/PCI lås?? KT 400 kort har dessverre ikke AGP/PCI lås. Har du ikke AGP/PCI lås kan det fort gå slik at harddisker,lydkort og andre AGP/PCI komponenter får juling slik at de mister sin funksjon. Endret 23. januar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
eXX0n Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har et kt400 kort og blei fortalt at det ikke gikk å sette på agp/pci lås... men i Bios kan jeg velge Hz'en på AGP og PCI... er det det samme som AGP/PCI lås?? KT 400 kort har dessverre ikke AGP/PCI lås. Har du ikke AGP/PCI lås kan det fort gå slik at harddisker,lydkort og andre AGP/PCI komponenter får juling slik at de mister sin funksjon. gjelder dette for bare KT400 kort?? eller alle KT kort??? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hva står det der det stod 66 når du har klokket fsb? Hvis det ikke er AGP lås så skla jo den øke med en gang du setter opp fsb da. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Hva står det der det stod 66 når du har klokket fsb? Hvis det ikke er AGP lås så skla jo den øke med en gang du setter opp fsb da. kan jo vise til posten min hvor syar2003 forklarte dette ganske godt. Advarsel : høy n00b faktor Endret 23. januar 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå