Gå til innhold

mystisk skjermkortkrasj. sjå videoen...

Fatboy

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har problem med at det kjem grønne/raude/kvite striper på skjermen før den blir heilt kvit og allt låser seg. Dette kjem når eg skal spele. Maskina er heilt stabil i windows, men eg treng ikkje gå lenger enn inn på ein meny i Call of Duty før den krasjar.. Sjå video (ca 500 kB) Hadde lignande problem med den gamle maskina mi, men då berre 2-3 gangar pr veke...

Har nettop satt i sammen den nye maskina mi. Men bruker fortsatt det gamle Geforce Ti4200 skjermkortet mitt. Hadde ikkje tenkt å kjøpe nytt før til sommaren.

oppsett er som følger.

AMD 64 3000+

Asus A8V Deluxe s939

Corsair 1024 RAM

Geforce Ti4200

Ingenting er overklokka.

Er det noko som må forandrast i bios eller er det rett og slett skjermkortet som er defekt??

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser faktisk ut som du har et varmeproblem, anbefaler deg å demontere kjøleløsningen og sjekke om det faktisk er god kontakt mellom kjøleribbe og gpu, det ser du fort på goopen.

Hadde selv et problem med et Geforce 4200 kort, legg merke til at gpu i mange tilfeller ikke er helt plan, min var faktisk oval og dermed så måtte jeg pusse den ned litt (heatspreaderen).

Lenke til kommentar

Det ser ut som et varme problem

bruk artic silver 5, et super tynt lag oppå kjernen (ikke bruk mer en absoulutt nødvendig), selv tar jeg bitte litt på finger tuppen å trykker forsikig til hele overflaten har fått et tynt lag. Så setter jeg alt forsiktig tilbake på plass igjen. Temp faller altid mange grader når jeg gjør dette på nye skjermkort. (husk å gjør ordentlig rent før du har på ny)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke bruker fingertuppen blir det enda bedre. Fingertuppen er har alltid noe svette eller fett på seg som blandes med "pastaen". Bruk et kredittkort eller lignende.

Artic kjeramisk pasta er også å anbefales da denne nesten er like bra som silver og koster mye mindre.

Lenke til kommentar

Husk bare en viktig ting når du har på goop, sjekk alltid (altså demonter) at det er god kontakt mellom gpu og kjøleribba, om du ser at goopen har fordelt seg på kjøleribba like stort som gpuen så har du gjort det riktig, ser du derimot at det bare har fordelt seg på en liten del av kjøleribba så er det enten dårlig kontakt eller at en av overflatene er bøyd / oval.

Lenke til kommentar
trur ikkje GF4 Ti4200 har tempsensor. Har en 400W NorthQ PSU. Skal være nok til mi maskin meinar eg...

Kanskje eg får prøve å monetere kjølaren på nytt. Må berre få kjøpt meir kjølepasta

En venn av meg kjøpte nettopp Abit Kv8 pro og Amd 64 2800+ av meg, han forsøkte med 400W NorthQ psu og den ville ikke starte engang. Psuen virker den, men ble for svak.

Dette var en "Newcastle" cpu som trekker litt mer strøm enn din "Winchester", det kan forklare hvorfor du kommer inn i windows og at alt gikk "bedre" på din gamle maskin.

Han fikk startet opp maskinen med en Aopen 300watt psu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...