Gå til innhold

Får ikke damage nok

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en lvl 23 orc shaman karakter. Bruker en stav som gir 35-50 i damage, og jeg har 110 i staff skill. Når jeg åpner karakteren min står det i infoen der at jeg skal gi melleom 52-70 i damage, men jeg gir som oftes bare 40-48. Det er mindre enn minimums damagen. Jeg snakket med en GM om dette han sa at man ikke skal ta så mye hensyn til hva det står på damagen på karakter info'en. Hva er da vitsen med den?

Noen som kan forklare meg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Din damage er jo avhengig av hvor mye armor din motstander har. Jeg kan tenke meg den damagen som står på character info er damagen du gjør hvis en fiende ikke har noe damage reduksjon i hele tatt (dvs. 0 i armor)

Somregel har de en armor som gir en 20-40% reduksjon av damagen din, men dess høyere lvl du blir, jo bedre skill får du i f.eks staff, og da er sjansen din større for å gjøre mer damage på fienden. Innviklet å forklare, men håper du skjønner.

Kort forklart, hvis du som lvl 20 angriper et lvl 20 monster, så vil han sikkert ha en 30% dmg reduksjon (varierer), men når du er lvl 60 og angriper samme monster, så vil jeg tro at han har 0% dmg reduksjon.

Jeg er ikke sikker, bare min teori.

Lenke til kommentar
Din damage er jo avhengig av hvor mye armor din motstander har. Jeg kan tenke meg den damagen som står på character info er damagen du gjør hvis en fiende ikke har noe damage reduksjon i hele tatt (dvs. 0 i armor)

Somregel har de en armor som gir en 20-40% reduksjon av damagen din, men dess høyere lvl du blir, jo bedre skill får du i f.eks staff, og da er sjansen din større for å gjøre mer damage på fienden. Innviklet å forklare, men håper du skjønner.

Kort forklart, hvis du som lvl 20 angriper et lvl 20 monster, så vil han sikkert ha en 30% dmg reduksjon (varierer), men når du er lvl 60 og angriper samme monster, så vil jeg tro at han har 0% dmg reduksjon.

Nei, ikke helt

Høyere våpen skill gir deg større sjanse for å treffe fienden (skal du ha optimal sjanse for å treffe en lvl 40 NPC som lvl 40 bør du ha 200 våpen skill, som er maks på lvl 40, for eksempel)

Har du alt for lav våpen skill (ca 75% av maks og nedover) vil våpnet gjøre mindre skade, men det er ikke så og forstå at høyere våpen skill gir mer skade, bare om skillen er for lav.

Det er rett det du sier at mobs får høyere armor class utover i spillet, i begynnelsen vil caster mobs and armored mobs ha sånn ca den samme damage reduce %, men dette vil forandre seg utover i spillet.

Det mest effektive er å drepe mobs 1-3 levels under seg selv, da gjør du mye mer skade (damage reduce% er også bestemt ut i fra level forskjell fra de som sloss, ikke bare armor class) du treffer dem lettere og de har vanskeligere for å treffe deg

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, har ikke tenkt på det.

Takker så mye for svar

Lenke til kommentar
Høyere våpen skill gir deg større sjanse for å treffe fienden (skal du ha optimal sjanse for å treffe en lvl 40 NPC som lvl 40 bør du ha 200 våpen skill, som er maks på lvl 40, for eksempel)

Har du alt for lav våpen skill (ca 75% av maks og nedover) vil våpnet gjøre mindre skade, men det er ikke så og forstå at høyere våpen skill gir mer skade, bare om skillen er for lav.

Ja det er jo akkurat det jeg sier (eller prøver å si iallefall :dontgetit: )

Jeg vil nok tro at høyere våpenskill gjør mer skade. Hvis du har 200 i skill på lvl 40 og angriper et lvl 40 monster, så vil jo monsteret ha armor som reduserer en del av damagen din.

Senere når du er lvl 50 (og sett at du har samme våpen) så er den eneste forskjellen din at du har ca 250 i skill, og du vil da gjøre mye mer skade på det samme monsteret, ikke direkte på grunn at du er 10 lvl høyere, men på grunn av at du har 50 mer i våpenskill enn før. (ok du vil ha mer strength og attack power som går over i dps også, men jeg vil tro økningen i damage du gjør på monsteret er mye større enn økningen i dps du har fått på de lvl'ene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...