SuperSTRING Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Har et Sapphire x800pro klokket til 560/560 Kommer opp i 82 grader. Er dette for høyt,..eller hva skal dem ligge på ?? Lenke til kommentar
mamba Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Det er i det meste laget. Klokk det ned. Går ut ifra at du bruker referansekjølern. Skal du klokke så ha god kjøling. Vær forsiktig så at du ikke ødelegger kortet. Har selv et x800xt. Ligger på ca 55 grader, uklokket, med max load. Klokk kortet ned før det tar skade. Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 testa ei stund i FarCry,..det frøys. Bruker ikke stock kjøleren, men Ati VGA Cooler 4 Cpu tempen ligger på 55 grader, sys temp på 40 Skal klokke litt ned å se da Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 hvordan kan jeg skjekke tempen på mitt sapphire x800 pro? er det innebygd temp-måler ellr? Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Bruk Ati Tool http://www.techpowerup.com/atitool/ Er innebygget temp sensor på kortet ja Men er det ikke noen her som har ganske høye temperaturer, å alikevel holder systemet stabil selv med full load ?? Hva er i såfall denne tempen ? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) testa ei stund i FarCry,..det frøys. Bruker ikke stock kjøleren, men Ati VGA Cooler 4 Cpu tempen ligger på 55 grader, sys temp på 40 Skal klokke litt ned å se da Et x800 pro (går ut ifra at du ikke har moddet til 16 pipelines?) skal vel aldeles ikke bli så varmt, ivertfall ikke med ati silencer 4 Mitt x800XT PE med ati silencer 4 blir idler på 35-40 grader, og ligger på 60 grader load. Jeg ville sett etter om kjøleren har god kontakt med kjernen, og at du ikke har brukt for mye kjølepasta. Min kjøler var litt tricky å feste slik den fikk god kontakt. Edit: Temperaturen på load glir ikke stort over 60 grader selv om jeg klokker til 570mhz på kjernen. Endret 22. januar 2005 av likferd Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Har ikke modda til 16 pipes nei. Men hva har du satt minnet til da ?? Er vanskelig å få skikkelig kontakt på minnebrikkene. Stod jo at man skulle bruke mye pasta på de. Tørr ikke stramme skruene for mye heller. På gpu har jeg brukt Arctic Silver i et tynt lag smørt med tapetkniv. Minnet er goopet med det som fulgte med Lenke til kommentar
likferd Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Har ikke modda til 16 pipes nei. Men hva har du satt minnet til da ?? Er vanskelig å få skikkelig kontakt på minnebrikkene. Stod jo at man skulle bruke mye pasta på de. Tørr ikke stramme skruene for mye heller. På gpu har jeg brukt Arctic Silver i et tynt lag smørt med tapetkniv. Minnet er goopet med det som fulgte med Minnet klarer mellom 590-600mhz- Det er riktig at du skal bruke mye kjølepasta på minnebrikkene ja. Skruene skal strammes godt til, men ikke så mye at de brekker.. Husk at du skal bruke MER kjølepasta på GPU en du bruker på CPU med denne kjøleren, fordi det er vanskeligere å få kontakt med kjernen. Dette er pga at kjernen er nedsenket i forhold til kanten rundt. Jeg anbefaler å ta av kjøleren og sjekke at du har et fullstendig avtrykk av kjølepasta på kjøleren. Et syltynt lag Arctic Silver tror jeg blir i minste laget, da jeg selv måtte ta av kjøleren og bruke mer goop. Lenke til kommentar
psiR Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Eg har clocket mitt x800 pro opp til 550/555, dette virker stabilt, kortet blir iallefall ikke FOR varmt. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg har målt mitt PowerColor X800 PRO VIVO til 78 grader mens jeg testet "scan for artifacts" i ATItool uklokket. Bruker stockkjøle. Opplevde ingen problemer med testen. Når jeg spiller ligger jeg ofte opp mot 70 grader, men jeg har aldri opplevet at ting henger eller kræsjer. Har 2 stk Papsvifter som holder kabinetttemp på rundt 38-40 grader. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ati har sagt at kortene kan komme opp i maks 120C i perioder uten å dra skade av det, så vi kan godt si at 80 er høyt men på ingen måte livstruende. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Jeg kjører mitt Sapphire X800PRO ViVo @ 530/580 med VGA Silnecer 4. Idle temp: 30-35 grader. Load temp: fra 50 - 55 grader. Har vert oppe i 60 max. Edit: Det er moddet til XT PE men 16 pipelines også. Endret 22. januar 2005 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 testa ei stund i FarCry,..det frøys. Bruker ikke stock kjøleren, men Ati VGA Cooler 4 Cpu tempen ligger på 55 grader, sys temp på 40 Skal klokke litt ned å se da jeg skjønner seriøst ikke hvordan folk kan ha 30++ temp inne i kassa si og så komme og klage over høy CPU/HDD/GPU temp :/ Mitt råd = maaange stillegående kabinettvifter+viftestyring. Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Til foregående svar: Jeg HAR kjøling i kabinettet,..men ikke en jetmotor som bråker som et uvær. Stramma til skruene litt mer (tempen datt til 70 grader) Grunnen til at de satt så løst er at ved montering av kjøleren så knakk det ene skruhodet av. Resultat: Ødelagt kort !! Modda enden på skruen sånn at den griper tak mot kobberet. Så vær FORSIKTIG alle som monterer denne kjøleren !! Nå er jeg trygg på tempområdet til gpu´en. Takker for alle konstruktive svar Lenke til kommentar
psiR Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Snakker du om Arctic Cooling VGA Silencer ATI 4 VGA Kjøler (ATI X800)? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 har 40 til 50 på core og 35 til 47 på memory på mitt powercolor x800xt med stock kjøling uklokket. Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 den kjøleren ja Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har sapphire x800xt pe og ligger på 35C core IDLE og 40C memory... mens jeg får 40-45C Core LOAD og 45C memory under LOAD. Tror problemet ditt rett og slett er at du har brukt for mye kjølepasta. Mitt kort har ingen forskjell i temperatur på 520/560 (standard) og 570/600. Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Trokke jeg har brukt for mye goop heller , men skal sjekke. Åssn måler dere temp på minnet ? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Trokke jeg har brukt for mye goop heller , men skal sjekke. Åssn måler dere temp på minnet ? Bruk bare et temp program, for eksempel ati tool alt står der. Selv bruker jeg Everest der står det temp på hovedkort,cpu og skjermkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå