Gå til innhold

LAN problem med Asus K8N-E deluxe

sega

Anbefalte innlegg

har hatt en nydelig overgang fra ett MSI neo8 platinum kort som ikke dugde til annet enn pynt. endelig ordentlig HK...

maskina er rock stabil.

men...

nettverket vil overhodet ikke virke.

prøvd så og si alt og må krype til korset og spørre etter hjelp :!:

jeg finner denne maskinen med de andre maskinene i nettverket mitt, men med denne maskinen finner jeg overhodet ingenting, får ikke tildelt ip fra DHCP servern heller ,ingenting, og det tar åååår og dager å gå inn på network connections og tar laaaang tid å vente mens den skal connecte til lokalnettet når jeg starter opp maskina... har fjernet evt. firewalls uten hell. fjerna den fra systemet og lagt den til....

uten hell...

så... hjelp =) forslag mottas med takk :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville forsøkt det følgende:

1 Nyeste drivere til nettverkskontrolleren

2 Sjekke at Tilkoblingen står på modus for å "motta IP-adresse automatisk"

3 Installere NWLINK IPX/SPX protokoll, se vedlagt bilde (Det vil være en sjanse for at windows-nettverket fungerer selv om du ikke får ip...)

4 Gå inn på DHCP-serveren og sjekk at den har nok IP-adresser å dele ut... Det står gjerne spesifisert i oppsettet for DHCP-funksjonen ei intervall med adresser den har lov til å dele ut.

5 Start kommandolinje og skriv "ipconfig /release" deretter "ipconfig /renew"

6 Skru av maskinen, restart DHCP-server, Start maskinen din igjen, men gå inn i bios, og la den stå slik en liten stund. Gå deretter ut og start windows.

Noen DHCP-servere kan være litt gniene med ip mot nye mac-adresser som plutselig kommer på nett og vil ha ip, dersom du starter maskinen, går inn i bios, vil DHCP-serveren få en tid til å registrere macadressen til nettverkskortet ditt, før windows starter og begynner å forespørre etter ip-adresse.

Hvis du har prøvd alle stegene og det fortsatt ikke fungerer, sett opp egen ip, pass på at ingen av de andre maskinene har den, selvfølgelig, men sett din maskin opp med samme nettmaske, gateway og dns-servere som de andre maskinene vellykket har mottatt fra DHCP-serveren. Velg en rimelig lik, men litt fjern ip-adresse til din egen maskin, f.eks. hvis de andre har 10.0.0.2 og 10.0.0.3, kan du velge 10.0.0.175, slik at det er mindre sjanse for konflikter hvis nye pc'er kobler seg på...

Lykke Til!

Jørgen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har prøvd alt det der, det er vel standard prosedyre? =) prøvd alt utenom det med å vente i biosen, men jeg bruker å slå switchen av og på igjen, da får jeg delt ut ip'er til alle maskinene med en gang igjen... :thumbup:

men jeg tror faktisk det er ett hardware problem med nettverket på HK'et, mener siden det tar lang tid bare å åpne nettverkstilkoblingene... :hmm:

Lenke til kommentar

Har du sjekket i BIOS om Nettverk er aktivert...

Kan også være lurt å flashe BIOS'en på HK'et også.

Mener at jeg ikke måtte endre innstillinger i BIOS på mitt... bare plug'n pray

Lukter DOA gitt... :nei:

PTR

Endret av pgus
Lenke til kommentar

liten update.

biosen er updata til 1006.

lanet er aktivert i biosen ja...

nyeste drivere er installert

men problemet nå er at den sier at den ikke får renew'a ip'en... hvorfor?

den setter ip selv avogtil sånn latterlig ip.... :mad:

finner ikke de andre maskinene i nettverket engang men de andre maskinene finner den men kan ikke komme seg inn på den....

flere forslag ? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...