Torjus Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Ser ut som du bruker AJ-Fork 1.68, stemmer det? Og kanskje du bør endre Kommentarer til Comments...? Også blir det jo litt rart når det står "Published onsdag 02 februar 2005 by fUzZy^", blir jo litt blanding av norsk og engelsk. Ja... jeg skal se på det... men jeg fant akkurat nå at når jeg skriver kommentar så lagres den ikke Hva er galt ? EDIT: Og hvorfor ser blog.html, gallery.html og profile.hmtl ut som de gjør? Endret 2. februar 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Du har glemt å ha det slik på de andre sidene: <h1 class="header">Fuzzy's Homepage</h1> Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) EDIT: Tusen hjertlig takk FuLu Jeg fant ut av det! Men nå... Hvorfor kan jeg ikke adde kommentarer? Skal jeg prøve å legge inn aj-fork på nytt? Jeg har prøvd på aj-fork forumet, men får ingen svar. ________ Da har jeg gitt opp aj-fork og installert CuteNews Jeg er veldig fornøyd med det, men jeg finner ikke ut hvor jeg får texten mindre i bredden? Som dere ser går den alt for mye til høyre: http://home.no.net/fuzzy2/ Endret 5. februar 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Du kan sikkert stille på dette i templaten din. Tabellen er sikkert satt til å ha 400px i bredde. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Jeg prøver meg fram, men ingenting skjer... <table border="0" width="420" cellspacing="1" cellpadding="3"> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <b>{title}</b> </td> </tr> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; color:#666; font-size:14;">{short-story}</font></td> </tr> <tr> <td width="100%"> <table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="408" cellspacing="0"> <tr> <td width="220"><i><font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11; color:black;">{date} by {author}</font></i><br> </td><td width="168" ><div align=right> <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11;">[full-link]Read More ...[/full-link] [com-link]comments ({comments-num})[/com-link]</font><br> </div> </td> </tr> </table> </td> </tr> </table> <br /> Skal prøve å endre på: <table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="408" Endret 5. februar 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Se helt øverst på koden din. "WIDTH: 420px" Dette er sikkert litt av problemet ditt. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Se helt øverst på koden din. "WIDTH: 420px" Dette er sikkert litt av problemet ditt. Jeg har prøvd å endre på den, men ingenting skjedde! Her er hva som skjedde etter jeg endret fra <table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="408" cellspacing="0"> til <table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="300" cellspacing="0"> = Edit: Jeg endret på begge, så ble alt bra Takker for hjelpen! Hvordan får jeg bare en tekst? feks jeg vil bare ha tahoma? Endret 5. februar 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Se helt øverst på koden din. "WIDTH: 420px" Dette er sikkert litt av problemet ditt. Jeg har prøvd å endre på den, men ingenting skjedde! Her er hva som skjedde etter jeg endret fra <table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="408" cellspacing="0"> til <table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="300" cellspacing="0"> = Edit: Jeg endret på begge, så ble alt bra Takker for hjelpen! Hvordan får jeg bare en tekst? feks jeg vil bare ha tahoma? i css sett font-family på "p" til tahoma. p { font-family: tahoma; } og da sier det seg selv at tekst må inn i en paragraf (<p></p>) men du kan også sette body,html til { font-family: tahoma; } Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Så jeg skal sette inn p { font-family: tahoma; } i style.css eller her (CN): <table border="0" width="330" cellspacing="1" cellpadding="3"> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <b>{title}</b> </td> </tr> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; color:#666; font-size:14;">{full-story}</font></td> </tr> <tr> <td width="100%"> <table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="330" cellspacing="0"> <tr> <td width="220"><i><font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11; color:black;">{date} by {author}</font></i><br> </td><td width="168"><div align=right> <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11;">{comments-num} comments</font><br> </div> </td> </tr> </table> </td> </tr> </table> <br /> Endret 5. februar 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) i style.css . Du bør kanskje fjerne alle stiler fra cutenews hvis du ikke vil at det skal overstyre det du skrev i style.css altså fjern alle de <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11;"> </font> fra CN-templaten, så vil nok css gjøre jobben... Endret 5. februar 2005 av Medrakil Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) i style.css . Du bør kanskje fjerne alle stiler fra cutenews hvis du ikke vil at det skal overstyre det du skrev i style.css altså fjern alle de <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11;"> </font> fra CN-templaten, så vil nok css gjøre jobben... Ok, så jeg legger den bare nederst i CSS style? EDIT: Jeg ble veldig usikker nå... nøyaktig hva skal jeg fjerne fra CN: <table border="0" width="330" cellspacing="1" cellpadding="3"> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <b>{title}</b> </td> </tr> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; color:#666; font-size:14;">{short-story}</font></td> </tr> <tr> <td width="100%"> <table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="330" cellspacing="0"> <tr> <td width="220"><i><font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11; color:black;">{date} by {author}</font></i><br> </td><td width="168" ><div align=right> <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11;">[full-link]Read More ...[/full-link] [com-link]comments ({comments-num})[/com-link]</font><br> </div> </td> </tr> </table> </td> </tr> </table> <br /> Endret 5. februar 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Ta vekk alt det røde, sett inn det blå: <table border="0" width="330" cellspacing="1" cellpadding="3"><tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <h3 class="newstitle"><b>{title}</b></h3> </td> </tr> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; color:#666; font-size:14;"><p class="shortstory">{short-story}</p></font></td> </tr> <tr> <td width="100%"> <table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="330" cellspacing="0"> <tr> <td width="220"><p class="newsfoot"><i><font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11; color:black;">{date} by {author}</font></i><br></p> </td><td width="168" ><div align=right> <p class="newsfoot"><font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11;">[full-link]Read More ...[/full-link] [com-link]comments ({comments-num})[/com-link]</font><br> </p> </div> </td> </tr> </table> </td> </tr> </table> <br /> Deretter lager du noen enkle stilregler i style.css for hvordan p.shortstory, p.newsfoot og h3.newstitle skal se ut. Jeg må gå nå, men de andre hjelper deg sikkert. Det optimale hadde vært å bruke floats i stedet for tabeller til templaten, men det er litt vrient. Endret 5. februar 2005 av Medrakil Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Sånn... det ble bedre, men nå kan jeg ikke legge til kommentarer og det kom dette når du trykker på kommentarer: [full-link]Read More ...[/full-link] comments (2) Kan det ha noe med at jeg ikke har lagt det greia inn i style.css enda? Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har du chmoddet de nødvendige filene? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Har du chmoddet de nødvendige filene? Har CHOMD'dt alle filene... + hovedtexten gikk vekk + jeg fikk vertikal scroll i IE osv EDIT: Koden: <table border="0" width="330" cellspacing="1" cellpadding="3"> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <h3 class="newstitle">{title}</h3> </td> </tr> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <p class="shortstory">{short-story}</p></td> </tr> <tr> <td width="100%"> <table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="330" cellspacing="0"> <tr> <td width="220"><p class="newsfoot">{date} by {author}</p> </td><td width="168" ><div align=right> <p class="newsfoot">[full-link]Read More ...[/full-link] [com-link]comments ({comments-num})[/com-link]</p> </div> </td> </tr> </table> </td> </tr> </table> <br /> Endret 5. februar 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 http://home.no.net/fuzzy2/ ser helt kurant ut nå da..? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 http://home.no.net/fuzzy2/ ser helt kurant ut nå da..? Trykk på Read More... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 http://home.no.net/fuzzy2/ ser helt kurant ut nå da..? Jepp, bare endre litt på tekststørrelser og ta vekk den blå fargen på linkene Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Men hvorfor står det: [full-link]Read More ...[/full-link] comments (2) ? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det går heller ikke ann å skrive kommentarer der.. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå