Gå til innhold

Sette opp trådløst nett på 1557ALS.

Flatin

Anbefalte innlegg

Har akkurat mottatt en 1557ALS med innebygd Intel Wireless, fra Netshop. Maskina virker OK, men installasjon av drivere imponerer ikke akkurat... :(

Har fått på plass alt unntatt trådløst nettverk. (tror jeg!) Jeg klarer ikke å få lagt inn drivere til kortet. Prøvde å følge oppskrifta på den medfølgende driverCD'n, men det gikk ikke helt som planlagt. Har lasta ned nye drivere fra Aopen, via link fra Netshop.no. Fant ikke noen maskin som heter 1557ALS, men satsa på at 1557A er samme sak(?) Har prøvd å legge inn flere andre drivere også, men famler litt i blinde. Vet ikke helt hva jeg egentlig ser etter.

Har prøvd å trykke på knappen for trådløst nettverk. Da lyser den venstre lampa på panelet opp. Har vært i bios og satt wireless til å starte som standard. Bios er oppgradert med nyeste versjon fra Aopen.

Er det noen som kan føre meg i riktig retning, før maskina går gjennom stuevinduet? ;) Hva skal jeg nå prøve?

På forhånd takk!

Flatin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hent og legg inn de siste driverene direkte fra Intel.

Hvis nettverkskortet og Intels kontrollpanel tilsynelatende fungerer deretter, men du ikke klarer å finne noen nettverk kan det godt hende at de har glemt å montere antennene til nettverkskortet.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Whitebox har faktisk ikke drivere til det nettverkskortet som Netshop leverer med sine 1557 (2200BG) liggende der ser det ut til. I CL56-mappen ligger det noen ompakkede intel-drivere, dog. Den forrige linken jeg ga hadde forøvrig ca. hundre unødvendige omveier på Intels websider før man kom til den riktige filen, så her er en direktelink til siste drivere fra Intel.

Edit: Fikset link.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Har du installert SP2 forresten? Den løser mye av problemene med WLAN-driversettet i Windows som mange har hatt problemer med i samme beskrivelse som du nevner.

Installer SP2 først, se om det løser problemet, hvis ikke, gå for Intel Proset-driverne qwert nevner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...