Gå til innhold

modding av tastatur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste jeg kommer på i farten er en kald kathode under armlene tingen på tastaturet. Eventuelt og lakkere mus og tastatur i èn eller flere farger.

Velkommen til forumet btw :) Og et lite tips. Det er en fordel og skrive enten bokmål eller nynorsk pga. lettere og lese. :)

mvh Erik_s

Lenke til kommentar

hehe tnx , går litt fort i svingane her =0) , men hvordan skal jeg klare å få strøm i katoden da ?,

hvis jeg lakker tastaturet skal jeg bare spraye på d da ?, vil d ikke gå i stykker da?

Endret av lassi90
Lenke til kommentar

Strøm til kathoden ja :hmm: Det tenkte jeg ikke på. Tror du må bruke noe som går via USB, for exp. snake Light. Vis du skal spraye tastaturet må du hvertfall dekke til de hulla som kan bli utsatt.tror ikke det er så stor sansynelighet for at lakken kommer nedi selve tastene er så stor, men knappene kan bli seige osv. Men personligt kan jeg ikke anbefale og begynne å lakke på tastaturet. Men den avgjørelsen bestemmer du selv ;)

Lenke til kommentar

Du må skru frahværandre tastaturet. Du kan lett ødelegge det hvis du ikke gjør det.

Ang strøm: Usb kontakter gir ut kun 5volt. Dette blir uaktuelt hvis du skal bruke katoder. Det letteste blir å bruke 5volt leds.

Hvis du vil bruke katoder så må du ta ut selve røret inni glasshuset, ellers vil det ikke bli plass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Enkelt. Finn en usbkabel du ikke trenger og klipp av den enden som ikke skal inn i pcen.

Finn den røde og sorte lederen. Der har du 5v ;)

da er det bare å paralellkoble leds. men husk at kablen har sine begrensninger.

veit du (eller noen andre) hvordan det er med en sånn ps/2 ledning da jeg kun har det til rådighet for øyeblikket ?

Lenke til kommentar

Bare for og ha sakt det så må du ikke ta mer enn 100 mA (milli Amper) ut av tastaturet for da ødeleger du ps2 utgangen! og det vil du helst ungå, men vist du har et tastatur men usb inngang så kan du trekke myyyye mer strøm ut en bare 5 volt som i et vanlig tastatur med ps2! dette er veldig lurt og huske på :ohmy:

og så må du også ha en motstand! veldig lurt og huske :D

jeg har 4 led lys i mitt tastatur med en bryter så klart! og jeg bruker en motstand på 100 ohm.

det beste er og bruke noen tynne ledninger ikke for tynne, og paralellkoble alt! det beste er vist du lodde de sammen og ikke bruker teip eller noe slik.

og så er det jo en ide og se hvor mye led lysene bruker da! mine led lys bruker 30mA 3,3volt.

altså mine bruker 120mA men derfor bruker jeg en motstand på 100 ohm for og minste den ned til ca 100 mA for og ikke ødelegge ps2 utgangene!

for vist du ødelegger en så ødelegger du begge noe og tenke på det ja for da funker ikke musen heller vist det er en med ps2 da! :hmm:

skal sende inn bilde av mitt tastatur så får dere sett hvorden resultatet blir, kan også vise hvorden du skal legge alt opp for og få en bra løsning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...