AndyMcnebb Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Pc'en til en kompis av meg var død når han skulle slå den på. I de siste dagene den fungerte oppførte den seg veldig rart. Restartet oftere og oftere, lot seg ikke lengre overklokke, og resatte bios (clear cmos) hver gang man slo på pc'en og hver gang den restartet. Nå er den HELT død. Symtomene dukket opp etter at han kjøpte ny psu (Antec truepower480w) og flashet bios1.4 til 1.55mod i håp om bedre overklokkings resultater. Pc'en er ikke blitt utsatt for høy varme, høye spenninger, eller andre ekstreme påkjenninger ved overklokking. Symtomene ovenfor dukket opp ved orginale innstillinger (ikke overklokket). Hva kan være feil??? Bios, minne, cpu, selve hovedkortet, eller batteriet på HK?? Maskinvare : MSI K8N neo platinum S-754, A64 3200+(2000Mhz 1MB cache), 2x512MB Geil value S, 160GB S-ata, 9800pro@xt, 480w psu, vannkjøling på cpu, gpu, og chipset. Lenke til kommentar
AndyMcnebb Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Kan man starte pc'en uten batteriet på hovedkortet, eller blir pc'en helt død uten?? Skal man kunne komme inn i bios uten cpu? Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hva kan være feil??? Bios, minne, cpu, selve hovedkortet, eller batteriet på HK?? Maskinvare : MSI K8N neo platinum S-754 Glemt å update "boot block" med /wb switch ? http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=59711 Lenke til kommentar
AndyMcnebb Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Husker ikke om vi ble å oppdatere boot block. Hva skjer hvis man ikke gjør det?? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hvis pcen er død anbefaler jeg HLR . Sjekk psu, om viftene ikke starter så er det på tide å bytte den. Lenke til kommentar
AndyMcnebb Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Har sjekket om det er psu, og det er ikke den det er noe feil med. Tror det er et eller annet som er galt med hovedkortet ?? Setter UTROLIG STOR pris på alle svar, for nå er jeg og mine venner ganske tom for ideer... Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Kjørt memtest? Edit: Dumt spørsmål Det kan vel i grunn bare være to ting, enten så er det psu'et eller så er hovedkortet dødt.... Ble flashinga utført uten problemer, rett versjon osv? Endret 22. januar 2005 av joho83 Lenke til kommentar
AndyMcnebb Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Kan ikke kjøre noe som helst. Pc'en er jo HELT død. Ingen tegn til liv (vifter som skal start, div. lys ol.). Har også prøvd å jumpstarte powerswitshen uten resultat. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Bytt psu, se om det hjelper. Har hørt om en del problemer med antec sine psu, men jumpstarter du den som i guiden og viftene nekter å snurre så er den nok defekt. Lenke til kommentar
ratama Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Eier av pc med problemet her. Det er ikke psu. JEG JENTAR, DET ER IKKE PSU'EN. Har nettopp byttet psu så det første jeg prøvde var den gamle psu'en, Å den var fortsatt dø. Vel, da har vi utelukket psu'en. Hva kan da være problemet?? Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 "døde" PC ved første reboot etter biosoppgradering ? Isåfall er nok BIOS ødelagt, og hovedkortet ubrukelig. Om BIOS brikken kan byttes ut eller reprogrammeres vet jeg ikke. For å være sikker på at det er hovedkortet som virkelig er problemet, må du vel teste ut de andre komponentene (PSU/CPU/RAM/GPU) på et annet 754 hovedkort... Lenke til kommentar
AndyMcnebb Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Vi flashet biosen til Ratama hos meg. fra v.1.4 til 1.55mod. Pc'en fungerte i noen dager etter vi flashet, men den begynte å oppføre seg merkelig. Restartet helt plutselig oftere og oftere for hver dag. Dette skjedde selv om man ikke belastet pc'en med kravstore oppgaver. Så en dag når han skulle slå på pc'en var det INGEN tegn til liv. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 la merke til at det var vannkjøling på den. Kanskje kondens el som har eiret på Hk for tilslutt kortslutte!? Bare en tanke.. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Ellers er det vel bare en måtte å gjøre det på. Demotere alt og teste del for del i på et annet HK. Om alt funker da så må det vel være HK... Lenke til kommentar
AndyMcnebb Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Hei Blacki. Ser nok ut til at din siste beskrivelse blir eneste måte og finne ut av problemet på. dessverre. Ingen tegn til vannskader. Hadde håpet på en noe lettere løsning, men vet ikke hva det skulle vært... Tusen takk til alle svar. Dere må selvfølgelig gjerne komme med flere tips om hva man kan gjøre. Så lover jeg å gi beskjed når problemet er fikset og hva som var galt. Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg ville iallefall koblet til vanlige vifter til CPU og grafikkort når man feilsøkte, så kronglete å teste med vannkjøling tilstede... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå