Gå til innhold

Trenger jeg egentli Audigy2 ZS til Z-5500?

Anbefalte innlegg

hallayen! :)

Har bestilt:

- ASUS A8N-SLI Deluxe

- Creative Audigy2 ZS

+CPU å GPU da..

men nå som eg tenker meg om, TRENGER eg egentli det creative lydkortet?

Eg har Logitech Z-5500 å siden den har INNEBYGD dekoder så trenger eg vel bare å koble den til coax utgangen til det intigrerte lydkortet vel? så vil jo dekodern gjøre akkurat det samme som lydkortet ville ha gjort, er ikke det sånn det fønker, dekodern på Z-5500 vil erstatte lydchippen på HK\ Audigy kortet? :hmm:

For viss eg skal bruke Audigy kortet må eg jo bruke alle analoge inngangen på Z-5500 og det er ganske kjipt for eg har jo TV å masse stæsj som også skulle vert kobla til.. :(

Vil at noen mer "Lyd peiling folk" kan bekrefte\avkrefte teorien min...? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden Audigy 2 ZS ikke koster mer enn ca 500 kr, og det gir så bra lyd, kan det ikke skade med det. Jeg har et SB Audigy 2, og jeg angrer ikke på at jeg kjøpte det. Du har flere muligheter med Audigy 2 ZS enn det du ofte vil ha med et integrert lydkort, da med tanke på kompabilitet.

Lenke til kommentar
Siden Audigy 2 ZS ikke koster mer enn ca 500 kr, og det gir så bra lyd, kan det ikke skade med det. Jeg har et SB Audigy 2, og jeg angrer ikke på at jeg kjøpte det. Du har flere muligheter med Audigy 2 ZS enn det du ofte vil ha med et integrert lydkort, da med tanke på kompabilitet.

men det er jo ikke "skikkeli" digital utgang på Audigy kortet, bare en sånn minijack sak.. er klar over at det er masse stæsj å sånt man kan gjøre med AUdigy kortet men det er ikke så nøye..

Er mest intrisert i at eg får brukt de digitale inngangene på Z-5500'n eg.

for lydkvaliteten vil være akkurat den samme sant? siden det er digitalt sant? :hmm:

men det kan eg jo fåsåvitt teste ut når sakene kommer over helga da..

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...