b-real Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Topic sier alt. Noen som vet hva d er? Lenke til kommentar
EC Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Det er en dings som styrer netthastigheten. F.eks. har jeg en shaper som struper nedlastingshastigheten etter så og så lang tid. Jeg får maks hastighet i peaks, men ikke konstant - det kommer an på hvordan bruken er på de andre på min del av nettverket. Videre er upload - hastigheten min strupet på en eller anna måte. Lenke til kommentar
Turboneger Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 18:57, yummy skrev:F.eks. har jeg en shaper som struper nedlastingshastigheten etter så og så lang tid. ???? Lenke til kommentar
meus Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Det han mener å si er vel at han har en shaper som begrenser hastigheten hans hvis han har høy hastighet over lengre tid. Dette er en nokså vanlige prosedyre har jeg skjønt. De fleste ISP'er lar deg få lov til å "peake" dvs ha større hastighet en du egentlig har betalt for. De vil "strupe", dvs begrense, deg hvis du har denne hastigheten for lenge. Var det lettere å skjønne nå? Lenke til kommentar
TN;) Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Min ISP har da tydeligvis hatt strupetak på meg konstant i det siste ser det ut til :razz: [ Denne Melding var redigert av: TN;) på 2002-06-14 19:31 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 19:18, meus skrev:Det han mener å si er vel at han har en shaper som begrenser hastigheten hans hvis han har høy hastighet over lengre tid. Det medfører riktighet. På den måten sikrer ISP (samskipsnaden min) at jeg og de andre brukerne får skikkelige hastigheter. På dager med mye trafikk, vil vi få gode hastigheter selv om noen laster ned svære mengder data. Trafikken er ikke konstant, men for å sikre at alle får god hastighet strupes det littegrann. Jeg ligger stabilt på 2 Mbit ned, med peaks i perioder med lite trafikk på over 5! Bruker trådløst waveLAN (radiolink). Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: yummy skrev (2002-06-15 06:16):Jeg ligger stabilt på 2 Mbit ned, med peaks i perioder med lite trafikk på over 5! Så å kjøre hastighetsbarometer som f.eks itavisen vil være så og si unødvendig pga at du ikke vil få den originale hastigheten som du egentlig har :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå