:utakt Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hei, Jeg er helt nybegynner på dette, og skal gjøre hva jeg kan for å skrive en forståelig post. Sist sommer kjøpte jeg en Acer Aspire 2001WCLi fra Ps Data, og har egentlig vært veldig godt fornøyd med den. Utpå høsten engang begynte jeg å legge merke til noen meget svake pipelyder ("niiiiiiiiiiiiit") bortimot hver gang skjermen oppdateres, som f.eks ved åpning av en ny nettside eller nytt Word-dokument. Det høres ut som lyden kommer fra en plass under tastaturet, uten at det sier så fryktelig mye om hva dette skyldes. Jeg har vært i kontakt med Ps Data, og sendte maskinen ned til sjekk. De byttet harddisken, men problemet er ikke borte. Videre har de anbefalt meg å kontakte Acer support. Jeg er imidlertid ganske lei av nevnte supportlinje, da de ytterst sjelden svarer på mail/kontaktskjema og setter meg over til engelskmenn og tyskere via telefon. Er det noen av dere som har noen idé om hva lydene kan skyldes? Jeg har sett at det er noen av dere som tydeligvis sitter inne med ganske mye kunnskap om datamaskiner. Hvis typen prosessor, harddisk og alt sånt har betydning for svaret så gi beskjed. Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Prøver igjen. Denne lyden irriterer meg! Tidligere kunne jeg ane en sammenheng mellom oppdatering av skjerm og piping, men nå piper det jevnt her. "niiiiiit" "niiiiiiit" i alle mulige og umulige sammenhenger, men ikke før jeg har kommet inn i Windows. Ingen som har noen ide om hva dette er for noe? I det minste om det er skadelig eller ikke? Lenke til kommentar
thamule Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Er du tilkoblet et trådløst nettverk? det kan være det trådløse kortet som lager lyden.... viss den er svært irriterende ville eg ha kravd å få problemet fiksa Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Er du tilkoblet et trådløst nettverk? det kan være det trådløse kortet som lager lyden.... viss den er svært irriterende ville eg ha kravd å få problemet fiksa Skrudde av det trådløse nettverkskortet for å teste, men det skjedde ingen forandring. Jeg vil så klart ha dette fikset, men sist gang jeg sendte maskinen til forhandler fikk jeg tilbake en lapp hvor teknikeren hadde skrevet "ingen pipelyder...". Det tar jo litt tid å sende maskinen opp og ned, tur/retur Arendal, så jeg vil helst ikke sende ned maskinen med mindre lydene kan tyde på noe skadelig.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det er en del som har hatt dette pipelydproblemet på flere maskiner, men det som har hjulpet folk flest er å gå inn på kontrollpanel->system>maskinvare->enhetsbehandling....klikke deg ned til usbroot (ligger som oftest nederst og under universal seriell busskontroller, gå inn på egenskapene til denne...og inne på strømstyring fjerner du haken for "tillatt at datamskinen slår av enheten for å spare strøm" Håper dette kan hjelpe.... Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Det er en del som har hatt dette pipelydproblemet på flere maskiner, men det som har hjulpet folk flest er å gå inn på kontrollpanel->system>maskinvare->enhetsbehandling....klikke deg ned til usbroot (ligger som oftest nederst og under universal seriell busskontroller, gå inn på egenskapene til denne...og inne på strømstyring fjerner du haken for "tillatt at datamskinen slår av enheten for å spare strøm" Håper dette kan hjelpe.... Du er et aldri så lite geni. Det virket! Tusen takk for tipset! Vet du nøyaktig hvorfor pipinga kom også? Ble litt nysgjerrig. Men takk igjen! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg har hatt piping fra CPU, men det var før jeg visste om dette. Jeg tror det kan ha noe med strømstyringen til windows å gjøre..... men helt hva vet jeg faktisk ikke. Men uansett bra det virket. Ålreit å vite at ting hjelper! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå