Gå til innhold

Den ultimate mediaplayern?

phax

Anbefalte innlegg

hei, er på jakt etter den ultimate mediaplayern nå!

har i alle år brukt windows media player til film, winddvd til dvd og winamp til musikk. men nå har jeg litt lyst og få integrert dette i et program!

krav til programmet:

- kunne spille av film

- kunne spille av dvd

- kunne spille av musikk

- god design (ja jeg er litt data forfengelig.. :blush:)

- brukervennlig

- kunne browse musikk etter fysisk lokasjon. (ikke slikt library drit som baserer seg på artist, album osv..)

- fungere og bruke på tv'n. (altså det burde ikke være for knøttsmå knapper og skrift)

- og gjerne støtte for subtitles visst det også er mulig, men inget must.

slik. da har lille kravstore meg satt sine krav, er det noen mediaplayere der ute som vil kunne tilfredstille meg tror dere?

dette med oppkobling til tv er en ganske viktig faktor forresten.. det er litt av grunnen til at jeg vil ha et alt i ett program.

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei dessverre, falt ikke helt i smak her.. :(

"problemet" var browse systemet. har lyst på noe som er litt mer htpc vennlig. at det er lett og browse seg frem til filmen/musikken på tv skjermen.

vlc benyttet seg av altfor mye pop up vinduer og liten skrift..

noen andre forslag? :)

Lenke til kommentar

nei den har jeg testet før faktisk.. blir for dallete fortsatt.. trenger en som funker bra i fullscreen på tv'n! men som samtidig kan brukes på pc'n og da..

var kanskje litt uklar når jeg beskrev dette, men er på en måte ute etter et mediacenter opplegg som jeg kjører på tv'n der jeg kan enkelt bla meg gjennom film, musikk osv! :)

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å sjekke ut denne sida og sjå om det er til noko hjelp. Omtaler blant anna eit program som heiter myHTPC som kanskje kan være nyttig. Sida omtaler i det heile tatt masse om HTPC, så du kan jo sjå om du finn andre intressante artikler der og. Ellers holder jo Hardware.no på med ein artikkelserie om HTPC og neste artikkel skulle ta for seg software, så den kan du jo sjekke og.

Lenke til kommentar

vil ha alt i en fordi jeg synes det virker er enklest. enkelt og greit. :)

jeg har windows media center innstallert, siden jeg tenkte det ville være knall, men jeg liker ikke måten han spiller av/sorterer musikken min på. vil ha et system der man kan bla seg gjennom mapper med musikk og gjerne se album coveret samtidig.

natt til i går var det vel, satt jeg meg ned og testet en haug med forskjellige htpc mediacenter, og kresen som jeg er var det et eller annet galt med de fleste.. :)

det nærmeste jeg kom lykken var et program som heter meedio, det hadde alt jeg var ute etter men det var bare et stoort minus. programmet startet autmatisk opp i fullscreen på skjerm nr 1. som altså er pc'n. og det var ingen muligeter for og få den over på skjerm nr 2. (tv'n) men folk ka jo sjekke ut her for og se hvordan jeg vil ha det da: http://www.meedio.com/screenshots/

so the search continues.

myHTPC tror jeg at jeg har testet, ikke sikker hva som var galt der lengre, må kanskje teste igjen.

skal også titte litt på xbmc pc versjon nå! :)

takker for alle svar sålangt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...