Gå til innhold

6800gt i eldre system, flaskehalser... hvilke?

Cilveran

Anbefalte innlegg

Hei, en kamerat av meg har dette oppsettet i sin nåværende maskin;

XP 2000+

MSI KT3 Ultra2 (4xagp)

(noname) 1024mb ddr pc2700

120gb WD

160gb Maxtor

GF TI4200

Han lurer på følgende;

Hvis han skulle oppgradere til et 6800GT, ville ytelsen da bli dratt ned av noe i oppsettet?

I så fall, hvor alvorlig? (Begrunn er dere greie :yes: )

Er det stor forskjell på om han har et HK som støtter 4 eller 8xagp ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis han skulle oppgradere til et 6800GT, ville ytelsen da bli dratt ned av noe i oppsettet?

I så fall, hvor alvorlig? (Begrunn er dere greie :yes: )

Er det stor forskjell på om han har et HK som støtter 4 eller 8xagp ?

Forskjellen mellom 4x og 8x AGP er minimal. I dette systemet vil CPU'en bli en flaskehals. Hvor alvorlig? Tviler han får 100fps stabilt i cs f.eks.

Råd kameraten din til å kjøpe 6600GT og legg noe penger i en bedre CPU.

Lenke til kommentar

Err.. 100FPS stabilt i CS vil han nok få. Jeg får det selv med ASUS A7M266, 512MB DDR2100 Noname crap RAM og Radeon 9700 PRO... i OpenGL (med litt tweaking selvfølgelig).

Men prosessoren blir selvfølgelig en flaskehals... om han absolutt ikke skal oppgradere noe annet på PC'en ville jeg heller ha kjøpt et 6600GT om jeg var han.

Lenke til kommentar

Eventuellt kjøp en xp-m prosessor. Den har fremdeles en del bruksområder. SFC maskiner, overklokking, stillegående maskin etc.

Spørs om hovedkortet vil støtte den dog. Men det hovedkortet tillater vel justering av MP såvitt jeg husker.

Lenke til kommentar
Eventuellt kjøp en xp-m prosessor. Den har fremdeles en del bruksområder. SFC maskiner, overklokking, stillegående maskin etc.

Spørs om hovedkortet vil støtte den dog. Men det hovedkortet tillater vel justering av MP såvitt jeg husker.

4bits FID stopper på mp 12,5 i kortet hans...

Lenke til kommentar
4bits FID stopper på mp 12,5 i kortet hans...

Hei, det er min pc det er snakk om her.

Vil det si at jeg ikke kan justere mp høyere enn 12,5? I BIOSen min ser det ut som om jeg kan jekke den opp til 15, da. Har laget en tråd i cpu-forumet hvor vi diskuterer prosessor.

Lenke til kommentar

Eventuellt kjøp et plain NF7-s kort.. Får de for rundt 500bols.. Meget godt kort for overklokking. agp/pci lås samt 400mhz fsb støtte

Og en XP-m er klart det beste kjøpet for socket-a platformen nesten uansett formål. Den kan være den kaldeste (mest stillegående) eller den raskeste uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...