Gå til innhold

Design-problemer med dropdown-meny (suckerfisk)

Anbefalte innlegg

Holder på å jobbe med et nytt design på en side. Bestemte meg for å benytte meg av dropdown-menyer, og her på forumet ble jeg tipset om Suckerfish drop-down menyer.

Har nå satt alt sammen, og :hover effekten virker (nesten) som den skal. Men det mangler litt rent designmessig. Siden design ikke er min sterke side, tenkte jeg å spørre her.

Her er siden slik den ser ut i skrivende stund. Det er ikke så voldsomt foreløpig, men det blir bedere når jeg får et skikkelig navigasjonssystem.

Målet mitt er dennesiden, som er basert på en template i dreamweaver. Den er ikke helt ferdig, for jeg skal endre litt på bla headeren og grafikken. Men i første omgang er det bare menysystemet som skal endres. Grunnen er at det til dreamweaver var litt i overkant komplisert. denne siden er også statisk, ikke dynamisk.

Jeg er allerede litt på vei, men trenger hjelp til litt forskjellig:

- Jeg må endre layout på undermenyene. Blå skrift på blå bakgrunn er ikke bra... Vil ha det sånn som på den statiske siden.

- Tekstens plassering i hovedmenyen må "sentreres" mer horisontalt. Se målside. :hover effektene må også på plass.

- Avstanden mellom menyelementene må krympes kraftig. Den er for stor nå. Skjønner ikke hvorfor. Må også ha "streker" mellom elementene.

Hvis dere hadde kunnet hjelpe meg litt her hadde det vært kjempeflott.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...