arimail Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg har en S-ATA disk som hoveddisk. Og en annen som slave. men så prøver jeg å sette inn en disk til på samme kabel som slave 1. Da prøver maskinen min å boote fra den istedenfor s-ata disken min. Hva skal jeg gjøre?`Kan jo ikke ha to slave disker på en kabel.. Når den ene er master og den andre slave booter den ikke fra s-ata'n, skal jeg ha en på slave og en på CS-enabled?? Hva er forresten CS enabled?? Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) CS er cable select. prøv og sett IDE kabelen til de to andre diskene i IDE2 på hovedkortet så de blir secondary.. tror kanskje det kan hjelpe. hvis ikke kan det jo kanskje ligge et operativ system på den "nye" disken. koble til den som slave og prøv og start. da og formater etc. Endret 21. januar 2005 av Tnn Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 inne i bios, når du skal velge boot rekkefølge, så pass på at sata disken er først... kan gjerne ha den andre bak, bare for å være sikker... Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg har hørt at cable select ikke funker så bra med nyere hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå