Peprepupp Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hei Jeg har akkurat skaffet meg D-Link DI-624 , og når jeg begynte å bruke den sluttet DC++ å fungere. Jeg kommer inn og alt sånt, men den finner f eks ingen treff når jeg søker på noe... Hva er galt? Før funka alt fint. Jeg er active user... Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Prøvd å bytta status til "Passive User"? Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det att du ikkje finner noe når du søker er antakeligvis fordi du er active user, dvs att du har en open port. I ditt tilfelle så porten blitt blokkert eller noe etter du installerte D-Linken, eg fåreslår å route porten til din maskin. Passive sux Lenke til kommentar
Zpurs Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det att du ikkje finner noe når du søker er antakeligvis fordi du er active user, dvs att du har en open port. I ditt tilfelle så porten blitt blokkert eller noe etter du installerte D-Linken, eg fåreslår å route porten til din maskin. Passive sux Hei! Kanskje litt off topic, men jeg lurer på hvodan man router porten til maskina sånn som Cerb sier... Er det noe man gjør på router'n ? Hvordan finner jeg ut hvilken port feks. DC bruker ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du kan velge sjølv kva port DC skal bruke når du velger Active og skriver inn IP-adressa. Du åpner ein port i ruteren og velger denne i DC++. På heimesidene til D-Link er det ein guide for å åpne porter. Lenke til kommentar
Zpurs Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 takker så mye! -skal teste dette i nærmeste fremtid... Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Hvis du har en av de nyeste versjonene av dc++, så er det bare og gå under file -> settings-> advanced og scrolle nesten nederst og hake av for "use upnp controll" Da skal alt fungere så fremt du har hakket av for upnp på di-624. Gjorde dette på min di-624, og da slapp jeg og skrive ip adressa mi in på dc++ hver gang den forandret seg ;-) For ikke og snakke om at du slipper og forwarde porter. Endret 26. januar 2005 av hjelpekokk Lenke til kommentar
Portalol Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 finfin side om porter og alt sånt regner med at dere finner fram www.portforward.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå