Gå til innhold

Problemer med å koble seg til Internet

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i oppdrag å skaffe en datamaskin til en familie i bygda, og valget falt på en Netshop kampanjepc med bl.a. A64 3200+. Utenom har jeg kjøpt et ISDN-kort (Jensen ISDN Data Easy 128 PCI heter det vel) fra el-kjøp, men kommer ikke på nett. Jeg har et identisk kort i min datamasskin, og det fungerer ypperlig.

Jeg installerer kortet på vanlig vis, legger til en tilkobling, skriver inn telefonnummer, brukernavn og passord, og trykker "Koble til". Da står det bare "Kobler til..." helt til jeg avbryter, eller det står "Kan ikke koble til..."

Får ikke til å koble meg til hjemme hos dem, og får ikke til å koble meg til på linjen jeg sitter på nå. Noen som har peiling på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme kortet og bruker samme driveren, funker supert. Prøvde likevel å laste ned en ny driver, og nå fungerer det.

Problemet nå er å finne tlf. nummeret man bruker når man har frisurf-abbonement. Har registrert nytt abbonement til dem på reg.online.no, men finner ikke telefonnummeret man skal bruke.

Nokon som veit? :)

Lenke til kommentar

Hadde selv store problemer med mitt første ISDN modem. Det var ett fra dynalink, og var for USB. Det store problemet var at det krevde Service Pack 1 for XP for å funke, og den er ikke lett å få tak i når du IKKE kommer på nettet (jeg vet man kan få fra Microsoft på cd).

Det andre store problemet var at hver gang USB kontakten ble tatt ut og satt inn igjen så måtte jeg innstallere den på nytt.

Nå har jeg byttet til ett internt Jensen, og har ikke hatt ett sekund med problemer.

Hvis det ikke funker med de medfølgende driverne, prøv å last ned nye fra en annen maskin. Eller prøv uten hvis du har XP.

Men mye tyder på at du har noe feil ved brukernavn og passord. Sjekk med leverandør om de har send feil, eller at du kan få nytt.

Hvis det er samme internett leverandør som du har, har du testet med ditt brukernavn og passord?

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...