mX mann Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg innstalerete en ny routet i dag, jeg åpne e-posten akkurat nå men da kom det en feilmelling: Verten POP3 ble ikke funnet. Kontroller at du har oppgitt servernavnet riktig. Konto: 'POP3', Server: 'POP3', Protokoll: POP3, Port: 995, Sikker (SSL): Ja, Kontaktfeil: 11001, Feilkode: 0x800CCC0D Hva skal jeg gjøre nå. Her er routeren jeg har: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...xplanation_text Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Dobbeltskjekk at du har skrevet inn korrekt POP3 server. Har hatt samme problem selv, men da var pop3 server skrevet feil. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg har skrevet det riktig men det fungerer ikke Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Problemet ligger sikkert i oppsettet av routeren (er jo egen brannmur i den) og det virket før jeg koblet til den nye routeren. men spørsmålet er da hvordan sette opp brannmuren i routeren Lenke til kommentar
spliceX Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 logg deg inn på routeren.. ip'n til routeren - samt passord o.l. - finner du nok i brukermanualen til routeren, der kan du skru av og på brannmuren.. de fleste routere (som jeg har vært borti i alle fall) har menyer hvor det er enkelt å finne frem til den type innstillinger.. har ikke så mye peiling selv, så tørr ikke å røre så mye, men brannmuren er enkelt å fikse.. =) Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 du må gå inn i routerens firewall. skriv inn adressen i web browseren eksempelvis 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 Da skal du komme til login felt skriv admin som bruker og blank på passord hvis du ikke har vært inne før. Husk å legge inn nytt passord før du logger ut Skriv dette ned Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 jeg har kommet inn i routeren men vet ikke hva jeg skal gjøre der Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Beklager. Men det er vel lurt å gi bekjed om type og fabrikat, så får du sikkert hjelp. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Beklager. Men det er vel lurt å gi bekjed om type og fabrikat, så får du sikkert hjelp. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...xplanation_text Linken ligger jo også i den første posten Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 21. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2005 Sikker (SSL): Ja, skal jo helst stå på nei den da Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2005 Verten POP3 ble ikke funnet. Kontroller at du har oppgitt servernavnet riktig. Konto: 'POP3', Server: 'POP3', Protokoll: POP3, Port: 995, Sikker (SSL): Ja, Kontaktfeil: 11001, Feilkode: 0x800CCC0D Det finnes ingen server som heter kun POP3. Det servernavnet du har der er default i alle nye kontoer du oppretter i e-postklienten din. Du har POP3-port satt til 995, noe som er feil dersom dette er en standard e-postserver. POP3 bruker port 110. Veldig få bruker SSL for pålogging til POP3-servere. så denne er sannsynligvis feil. Du ble oppfordret til å dobbeltsjekke innstillingene dine, noe du helt tydelig ikke har gjort, selv om du hevder å ha gjort det. Når du ikke gidder å sjekke innstillingene dine selv engang, er det ikke noe andre får gjort for deg. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2005 Verten POP3 ble ikke funnet. Kontroller at du har oppgitt servernavnet riktig. Konto: 'POP3', Server: 'POP3', Protokoll: POP3, Port: 995, Sikker (SSL): Ja, Kontaktfeil: 11001, Feilkode: 0x800CCC0D Det finnes ingen server som heter kun POP3. Det servernavnet du har der er default i alle nye kontoer du oppretter i e-postklienten din. Du har POP3-port satt til 995, noe som er feil dersom dette er en standard e-postserver. POP3 bruker port 110. Veldig få bruker SSL for pålogging til POP3-servere. så denne er sannsynligvis feil. Du ble oppfordret til å dobbeltsjekke innstillingene dine, noe du helt tydelig ikke har gjort, selv om du hevder å ha gjort det. Når du ikke gidder å sjekke innstillingene dine selv engang, er det ikke noe andre får gjort for deg. Jo da jeg har skjekket jeg og allt er slik det skal være, har slått av SSL så nå bruker den port 110, men jeg for fortsatt samme feil melling, serveren her har alltid bare het POP3 den. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 22. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2005 hva slags mailleverandør har du? en pop-server har en adresse, ikke bare "pop-server". bertie Lenke til kommentar
spliceX Skrevet 22. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2005 hvilken nettleverandør bruker du? eller type e-post konto? ..har du f.ex nett gjennom telenor, og bruker en mailkonto fra dem, funker nok "mail.online.no" bedre enn bare pop3... trur alle som leverer epost tjenester har et sted på sidene demmes, om hvilke servernavn dem bruker.. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg bruker Tiscali som ADSL levrandør, men det som er pussig er når jeg kobler modemet rett i pcen funker det helt fint. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2005 Jo da jeg har skjekket jeg og allt er slik det skal være, har slått av SSL så nå bruker den port 110, men jeg for fortsatt samme feil melling, serveren her har alltid bare het POP3 den. Vel, den eneste måten du kan bruke en server som heter POP3 på er om den ligger på ditt eget lokalnett slik at du kan koble deg til datamaskinnavn. Du sier du bruker Tiscali, og da vil ikke POP3 fungere som servernavn. Beklager, men slik er verden. Kanskje du skulle logge deg på maskinen med samme konto, og ikke bytte påloggingsnavn selv om du setter inn en router? E-postinnstillingene i Outlook eller Outlook Express endrer seg ikke bare fordi du kobler en router mellom modem og PC. Det er helt tydelig at det er noe du gjør som du ikke forteller, og da blir det umulig å hjelpe deg. Lenke til kommentar
bjarneu Skrevet 22. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2005 Kommer du på internett med web browseren din? Er det bare eposten som er problemet når ruteren er i bruk? Har ikke sett at du har skrevet noe om dette i dine tidligere innlegg. Når du har postet meldinger her har da ruteren vært i bruk? Har problemene løst seg for deg? Her er en link til Tiscali sitt oppsett av epost kontoer, Tiscali link Når det gjelder DNS, har du de samme DNS servere instillingene når du benytter ruteren som når du ikke benytter ruteren? Sjekk dette ved å bruke "Command Promt", skriv inn kommandoen ipconfig/all Men kan du bruke internett browseren skulle ikke dette være relevant, men test likevel noen nye web adresser for å sjekke om det er DNS problemer. Håper jeg ikke er på villspor her... BU Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2005 Kommer du på internett med web browseren din? Er det bare eposten som er problemet når ruteren er i bruk? Har ikke sett at du har skrevet noe om dette i dine tidligere innlegg. Når du har postet meldinger her har da ruteren vært i bruk? Har problemene løst seg for deg? Her er en link til Tiscali sitt oppsett av epost kontoer, Tiscali link Når det gjelder DNS, har du de samme DNS servere instillingene når du benytter ruteren som når du ikke benytter ruteren? Sjekk dette ved å bruke "Command Promt", skriv inn kommandoen ipconfig/all Men kan du bruke internett browseren skulle ikke dette være relevant, men test likevel noen nye web adresser for å sjekke om det er DNS problemer. Håper jeg ikke er på villspor her... BU Takk Takk. Fulgte det som sto i linken din, nå funker alt Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2005 Er det bare jeg som er forvirret her nå? Du hadde dobbeltsjekket at alle innstillingene dine i Outlook Express var korrekte, allikevel løste problemet seg når du fulgte det som sto i linken om hvordan man setter opp innstillingene i Outlook Express riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå