2peewee Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Okey, skal prøve å forklare litt nermere ka så skjer her og ka jeg har bestilt. håper bare at dere kan ver med å hjelpe meg. oppsette er slikt Asus A8N-SLI-DELUXE Aopen Geforce 6600GT Kingston 1024 ram (2.2.2.5) Seagete 120 s-ata NCQ + litt dildal inni. Jeg har nettopp bestilt ein komplett data fra netshop som skulle bygges sammen og TESTES før den blei sendt til meg. Så nå etter lang ventetid på nf4 og rammen kom endelig dataen i posten. jeg var selvfølgelig sjeleglad og kunne ikke vente med å teste maskinen. jeg gikk heim, satt i skjerm, tastatur, mus og strøm og prøvde å starte den. Men dette gikk selvfølgelig galt. Når jeg startet den kom det først et lang høgt pip så etter 3-5 sec kommer 4 kjappe pip og etter dette er pc`en stille. Den går, alle vifter er på og det lyser grønt fra hovedkorte. men får ikke skjermbilde opp. ingen tegn til det heller. Jeg åpna da daten og såg at rammen står i 2 blåde ram slotter henholdvis 1 og 3 tror eg. er i alle fall ein slot mellom de. og den eine tomme ram slotten stod åpen. jeg lokka denne og prøvde igjen. men akkurate det samme skjedde. Etter det stakk jeg ut en tur og prøve å igjen seinare. men nå har den gåt fra å pipe 4 ganger etter hverandre til å pipe gjenvt og trutt heile veien. 2 sec mellomrom eller någe sånt. Lurer fælt på ka dette kan være, og håper dere kommed med någen gode tips om hva det kan være, og hva jeg eventuelt kan gjøre for å få det til å funke. Lurer også på viss jeg rører någe der nå, kan netshop da si at det er min feil og så må jeg betale alt for egen regning? Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Sjekk at skjermkortet står skikkelig i. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 kjekte det nå. skjermkorte står skikkelig i, og når jeg skrudde den på etter dette så skjer det samme. Starter å pipe, og etter 2-4 secunder så kommer nytt pip. slik fortsetter det i evigheter. stopper ikke. ellers ser dataen ut til å gå "normalt" Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Sjekk at alle komponenter sitter som de skal. Sjekk manualen så prøver du å resette BIOS. Hvis du er usikker på om det går utover garantier osv. så mailer du bare Netshop og spør. De pleier å være veldig hjelpsomme (selv klokka 22.00 på Fredagskveld ) Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Har ikke dette HKet stemme-feilmeldinger? (Manualen, pkt 3.3) Plugg i en høyttaler? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det står vel også noe i manualen om betydningen av noen av beep-kodene ? Hadde også en link en gang til en side som forklarte hva de ulike beepene betydde. Flytter forøvrig denne til Hovedkort fra Hjelp til kjøp/salg av PC. Lenke til kommentar
ducktales Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Satte sammen maskin med samme hk idag, og fikk nøyaktig samme problem. Rambrikken stod i slot 1 hvis jeg husker rett. Fungerte bra etter å ha flytta rambrikken til annen posisjon. Prøv å boote opp med en brikke, og test alle slot'ene. Endret 21. januar 2005 av ducktales Lenke til kommentar
jørn nilsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 har skjermkortet en 12v molex tilkobling? har den det må den være på..hvis ikke piper d.. en annen ting som piper er hvis du ikke har cpuvifta på.. Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Her er en liste over pipe-kodene til Award-biosen: http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm "Gjevn og trutt piping" som du beskriver det, betyr i følge denne lista at minnet ikke sitter skikkelig i. Lenke til kommentar
NeX Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Har du festa BEGGE strømkontaktene til hovedkortet? Den ene for hovedkortet og den andre for cpu'en(trur jeg). Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hvertfall en 20(24) pins og en 4-pins kontakt.... har du begge disse inne, er iallefall det utelukket.... Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Tipper de bare har montert det sammen, eventuelt ikke prøvd å sette minnet i portene i slot 1 og 2, da får du dual channel faktisk.. eller i 3 og 4.. Eventuelt dra ut biosbatteriet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå