Dahl Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Det er en ting jeg har fundert noe veldig på i det siste. Er flesteparten av amerikaneren så utrolig trangsynte at de ikke ser likhetene mellom Bush og Hitler? Som kjent lurte Hitler det tyske folk inn i en kamp for å skape en ren arisk rase. Jeg mener at Bush' "kamp mot terror" har klare likheter med jødeutryddelsen under den 2. verdenskrig, ettersom det virker som om Bush har som mål å "frigjøre" alle muslimske land. Konsentrasjonsleire har vi jo også nå, f. eks. Abu Granh (eller hvordan det skrives)-fengselet i Irak og Guantanamo-basen på Cuba. Fangene blir riktig nok ikke drept her (håper jeg), men mange sitter fengslet uten en siktelse, og blir mishandlet påd et groveste. Da Bush ble tatt i ed som ny president sa han noe som "jeg vil fortsette kampen for å frigjøre og gjøre verden demokratisk". Hva tror han at han er? Et slags verdens-politi? Det er FN sin oppgave! Han mener altså at han kan frigjøre hele verden... Jaha, se hvordan det gikk i Vietnam, Afghanistan og Irak (Vietnam II)! Jeg mener og tror at "frigjøringen" hans bare er et ord han gjemmer seg bak, mens den egentlige planen er å gjøre USA til verdensherskere. Selvfølgelig er jeg enig i at terrorisme må bekjempes, men Bush sin måte er helt feil. Man må tenke på hvorfor terroristene er villige til å ta sitt eget liv for å skade amerikanere, og det er jo selvfølgelig fordi de har opplevd så utrolig mye grusomt fra amerikansk side. Hvis USA slutter med sin offensiv mot terrorisme, lar Midt-Østen være fred og slutter å gi penger til Israel, så tror jeg at terrorismen vil minke dratisk. Hvorfor skal de da angripe amerikanerne? For hver terrorist man dreper kommer det minst to nye! Nå fikk jeg sluppet ut mye aggresjon mot Bush... Takk! Endret 21. januar 2005 av @kd Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Eg liker ikke så godt Bush sin politikk. Men eg ville sannsynligvis ikke likt noen's republikaner's politikk. Å si at Bush=Hitler er helt på jordet. Hitler beordret å drepe flere millioner jøder. Bush har startet noen kriger, og der kostet noen menneskeliv(men ikke på langt nær så mange som Hitler), dessuten så ser han ut til å ha gode intensjoner med disse(pluss litt egen fortjeneste). Denne tråden er idiotisk, ber om at mod stener den. EDIT: Du har dog noen poenger, men.... Å samenligne Bush med Hitler er uansett teit... (men det er lov hvis du er komiker ) Endret 21. januar 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Klarer ikke se noen logikk i påstanden din. Er FN sin jobb ja. Men USA er med i FN og Bush må få lov å ville fortsette å ta del i kampen for en demokratisk verden. Er heller ikke som om USA har nektet FN å være med. Men så er jo FN handlingslammet fordi det er enkelte nasjoner som har veto rett. USA har gjort mye kontroversielt i Buh sin periode. Men i alle dager, verdens desiderte stormakt ble angrepet. Det får konsekvenser. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Poenget er at Bush starter som Hitler starter... Skjønner godt at dere synes det er morsomt, men jeg har tenkt mye på dette i det siste. Bush er absolutt ikke så ille som Hitler enda. Bush starter stadig flere kriger, og bare vent, Iran er neste! Er ikke den eneste som tror det, når det er faktum at amerikanske elitesoldater er i Iran for å finne ut mer om deres millitære forsvar. Mod stenge den? Javel... Så jeg får ikke lov til å ytre egne meninger? Ytringsfrihet, hørt det ordet? Endret 21. januar 2005 av @kd Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Himmel og hav, det spretter stadig frem nye Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Men i alle dager, verdens desiderte stormakt ble angrepet. Det får konsekvenser. Helt enig. Men metoden er helt feil. Husk at det er en grunn til at 11. September ble en realitet! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Nå fikk jeg sluppet ut mye aggresjon mot Bush... Takk! Da kan vi vel like godt stenge tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg