Gå til innhold

Kjøpt pc i deler. Er dette bra?

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt ny pc med budsjett på 8000 inkl. skjerm. Valget falt på følgende:

- Artic Cooling Silentium T1 - 595,- :roll:

- MSI 865PE NEO2-V Hovedkort - 445,- (demo brukt)

- Intel Pentium 2,4 GHz Prescott - 1070,- :D

- Western Digital Caviar 200GB SATA harddisk - 950,- :D

- Kingston ValueR 512MB - 660,-

- Gainward GeForce FX5200 128MB - 445,-

- Sony CD recorder IDE 52x/32x/52x - 295,-

- Eizo 17" LCD FlexScan L550 - 2495,- :thumbup:

Har noen de vil si om dette oppsettet? Skal for det meste brukes til internett, tekstbehandling, bilder/filmer osv. Skal oppgradere skjermkortet etterhvert ettersom det ikke egnes til spilling.

Lurer på en ting til, og det er at da jeg åpnet esken så lå både harddisk, hovedkort og cd brenner kun i en antistatisk plastpose. Ikke embalasje, drivere, manualer, kabler, brackets, I/O panel osv. Hovedkortet er demobrukt, men det står ingenting om at kun hovedkort medfølger. Se link: Demobrukt hovedkort

Gidder egentlig ikke å bry med om cd brenneren, men når det mangeler så mye at jeg ikke får montert pc'en i dag så blir jeg sur. Har kjøpt WDC harddisk før, og det følger jo med mye mer enn en harddisk...

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat kjøpt ny pc med budsjett på 8000 inkl. skjerm. Valget falt på følgende:

- Artic Cooling Silentium T1 - 595,- :roll:

- MSI 865PE NEO2-V Hovedkort - 445,- (demo brukt)

- Intel Pentium 2,4 GHz Prescott - 1070,- :D

- Western Digital Caviar 200GB SATA harddisk - 950,- :D

- Kingston ValueR 512MB - 660,-

- Gainward GeForce FX5200 128MB - 445,-

- Sony CD recorder IDE 52x/32x/52x - 295,-

- Eizo 17" LCD FlexScan L550 - 2495,- :thumbup:

Har noen de vil si om dette oppsettet? Skal for det meste brukes til internett, tekstbehandling, bilder/filmer osv. Skal oppgradere skjermkortet etterhvert ettersom det ikke egnes til spilling.

Lurer på en ting til, og det er at da jeg åpnet esken så lå både harddisk, hovedkort og cd brenner kun i en antistatisk plastpose. Ikke embalasje, drivere, manualer, kabler, brackets, I/O panel osv. Hovedkortet er demobrukt, men det står ingenting om at kun hovedkort medfølger. Se link: Demobrukt hovedkort

Gidder egentlig ikke å bry med om cd brenneren, men når det mangeler så mye at jeg ikke får montert pc'en i dag så blir jeg sur. Har kjøpt WDC harddisk før, og det følger jo med mye mer enn en harddisk...

Takker for alle svar :thumbup:

Ser ikke så galt ut, CPU er ikke helt 100% lenger tho, men det kan endres med litt oc da :) men da hadde jeg heller sett meg ut et Abit IS7-e demobrukt. Veldig godt klokkekort.

Lenke til kommentar

Jeg får jo legge inn et godt ord om Pentium 4, og det er at den har 1MB cache i motsetning til AMD som har halvparten! :hmm: Skal det følge med SATA kabel med hovedkortet eller harddisken. Fikk ikke med én eneste kabel med. Er ikke det litt rart?

Lenke til kommentar
Jeg får jo legge inn et godt ord om Pentium 4, og det er at den har 1MB cache i motsetning til AMD som har halvparten! :hmm: Skal det følge med SATA kabel med hovedkortet eller harddisken. Fikk ikke med én eneste kabel med. Er ikke det litt rart?

Om du først skal ha s478 hadde jeg heller kjøpt en P4c 2,8 (512kb) og klokket. Kan ikke sies for mye.

Lenke til kommentar

Har ikke vært borti det hovedkortet der, men de hovedkort jeg har kjøpt har det fulgt med s-ata kabler.

Lenke til kommentar

Men hvis kun hovedkortet følger med så skal det egentlig stå "NB! Kun kort medfølger. Ikke drivere, kabler, brackets ++" Det gjorde det ikke på mitt kort og jeg tenkte det var så godt som nytt. De har tydeligvis ikke gjort jobben sin ved å skrive dette på internett. Hvem gidder å spare 150 kr hvis det ikke følger med sata kabel, drivere, brackets ++, når en sata kabel løst koster 100 kr.

Endret av moestue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...