Gå til innhold

Led på cd stasjon

Anbefalte innlegg

Utrolig dårlig bilde men

Siden den forrige topicen ble stoppet pga 3 ords regelen....

Bildet som de av dere ser er av en cd stasjon...men jeg ser jo at der er en LEd der men hvordan får jeg denne ut?

Harke lyst å rive den ut men jeg kommer ikke til på den til å evt skru av noe...kanke se at det er noe mulighet for.

mission impossible eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10mm er det ikke. De er like store som selve dc-rom skuffen.

3mm er standard i cd-romer. 1av 300 bruker kanskje en 5mm led.

Studer bildene så ser du at den sitter i et sort plast hus. Tang går ikke uten at hva ødelegger den!

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Med all respekt for at du er litt redd for å ødelegge noe...

...men dette er egentlig en smal sak om du har gjort noe liknende før. Skru av dekselet rundt CD-ROM'en og vipp dekselet av. Dekselet er todelt og den kan være at det kommer til syne et par skruer til når du har fått av det ene dekselet. Skru av disse skruene også, så skal det være en smal sak å få av også dekselet som beskytter printkortet.

Når printet er synlig, så finner du de to loddepunktene (evt. tre om det er en to-farget LED) som hører til LED'en. Det skal ikke være vanskelig å finne disse da de høyst sansynlig er de to (tre) største loddepunktene i nærheten av LED'en.

Men om du skal bytte ut LED'en med blå LED, så kan du få problemer med lysstyrken da blå LED'er vanligvis trekker mer strøm og derfor må du kanskje bytte resistoren til LED'en. I tillegg lyser LED's bare når de er montert riktig i forhold til strømretningen.

Men hvis dette hørtes vanskelig ut, så kanskje du skal spørre om hjelp fra noen som du tror har litt elektrokunnskaper. For egentlig er det ikke noe hokus pokus, og statisk elektrisitet er i praksis ikke noe stort problem med CD-ROM'er. Men følg rådet over og utlad deg ved å ta på metallet i datakabinettet ditt, da er du ganske godt sikret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...