barney Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 jeg har problemer med at pcen bare blir svart etter "verifying dmi pool data". Så blir den bare stående der.. et nforce k8n Neo hovedkort- Lenke til kommentar
barney Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 har prøvd det meste. Har bare skjermkort, ram og 1 harddisk koblet til. Prøver jeg å gå gjennom en boot-cd, så ender det opp med blåskjerm etter hvert, før jeg får formatert. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Montert hovedkortet i maskinen, eller fyrer opp utenfor? Det jeg tenker på er en eller fler spacere som står feil og kortslutter noe på baksiden. Twinmos ram? Prøvd minne i en annen slot? Resette bios... sikkert mange flere muligheter også. Lenke til kommentar
barney Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Dette er en pc til noen i familien min. Jeg satte den opp og den funka, helt til fetteren min skulle sette inn en ekstra cd-rom. Etter det så har den ikke kommet lenger enn det, selv om alt er satt tilbake til slik det var. Har prøvd minnet i forskjellige posisjoner. Har resettet biosen også, men uten hell. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Har du prøvd å ta den nye CD-rom'n ut igjen? Høres ut som det kan være den som lager problemer.... Lenke til kommentar
barney Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 ja, har prøvd det. Har starten den uten cd-rom og med forskjellige cd-rom kombinasjoner. Lenke til kommentar
jørn nilsen Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Dette er en pc til noen i familien min. Jeg satte den opp og den funka, helt til fetteren min skulle sette inn en ekstra cd-rom. Etter det så har den ikke kommet lenger enn det, selv om alt er satt tilbake til slik det var. Har prøvd minnet i forskjellige posisjoner. Har resettet biosen også, men uten hell. har du jupet biosen med pin på hk? Endret 24. januar 2005 av jørn nilsen Lenke til kommentar
barney Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 jupet? er det slik helt vanlig resetting? å flytte pinsen ett hakk og skru av og på strømmen. Da kommer det "cmos checksum error - defaults loaded" og jeg kan trykke F1, men det samme problemet kommer Lenke til kommentar
jørn nilsen Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) fikk 3 pc hos jobben og tok alle beste komponentene i de og skulle lage en fet pc av 3. fikk samme problemet.. det var feil i biosen.. husker ikke helt hva det var.sjekk biosen din.. bruk guiden her..http://www.rojakpot.com/ Endret 26. januar 2005 av jørn nilsen Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 jupet? er det slik helt vanlig resetting? å flytte pinsen ett hakk og skru av og på strømmen. Da kommer det "cmos checksum error - defaults loaded" og jeg kan trykke F1, men det samme problemet kommer Nei .... Når du bruker CMOS Discarge jumper starter du med å slå av maskinen, ta ut veggkontakten (evt. slå av bryter på PSU) og trykke startknappen for å gjøre maskinen helt strømløs (lade ut kondensatorene .... som du antaglig ville kallt kondisene :!: ). Da først flytter du jumperem over og tilbake. Start maskinen og hold nede Del-knappen for å gå inn i BIOS og rette klokken etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå