Gå til innhold

Office XP - kan samme prod.key brukes (...)

Anbefalte innlegg

(...) på flere datamaskiner?

F.eks. dersom jeg har lagt det inn i en maskin, blir det da "kødd" dersom den legges inn en annenplass og? Slik som det er med WinXP....

Moderator: Tror og mener jeg holder meg innenfor retningslinjene her

Til alle leke-moderatorer: Har selv trykket p_report.gif for å være sikker, så butt-off :green:

:innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har holdt deg innenfor retningslinjene hvis du har mer enn en lisens.

Det burde fungere fint, for Office krever jo ikke noe registrering via nettet, så vidt jeg vet.

Igjen, dette er ikke lovlig hvis du ikke har to eller flere lisenser til Office.

Lenke til kommentar

Du kan godt bruke samme cd-key på flere maskiner. Men det eneste du oppnår med det er å ha office som slutter å virke etter tredve dager på alle maskinene, bortsett fra den første og originale. Fra og med Office XP har Microsoft lagt inn det samme produktaktiveringssystemet som de bruker i f. eks Windows XP, - som krever at du registrerer produktet innen 30 dager. Eneste måten å omgå dette på er med ulovlig crack. Men det snakker vi ikke om her

Lenke til kommentar

Det finnes 2 typer lisenser: Enkel og flerbruks.

Bedrifter og organisasjoner bruker som regel flerbrukslisenser da dette er billigere og enkelere. Selv bruker jeg en fra forsvaret til Windows og Office.

Enkel er den du får med når du kjøper produktet i butikken og som bundle med maskinen (med mindre det står spesifisert på pakken at den kan brukes flere ganger).

Hvis du bruker denne på flere enn èn maskin, tror jeg, som sagt ovenfor, at du vil kun kunne bruke den i 30 dager før du må registere den online og da møter du problemer.

Hvis du skal skifte maskin og installere Office der vet jeg ikke hvordan det fungerer, men du kan evnt. ta kontakt med Mirosoft.

Beklager all den opplyste informasjonen, men jeg er litt trøtt og føler for å skrive slik at en som tror PC står for Pakistani Cabdriver vil forstå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...