inherit Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 For eksempel i System Properties i windows kan du bare trykke på Esc på tastaturet så forsvinner "formen". Hvordan gjør jeg dette i VB .Net. Tror jeg har fått det til en gang, men husker ikke hvordan... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det er vel standard for Ok/cancel-dialoger å forsvinne på Esc. En windows form er noe helt annet. Det du kan gjøre er å lage deg en eventhandler som snapper opp tastetrykket, og kjører system.exit på esc Lenke til kommentar
inherit Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Jaha... Så da dreit jeg i det.. Det er ikke så farlig.... Edit: Kan jeg ikke få sånn Ok/cancel-dialoger i VB? Endret 21. januar 2005 av inherit Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Joda, det kan du helt sikkert, men jeg er usikker på om de må initieres fra en form eller ikke. Lenge siden Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Du har jo cancel button. Hvis du setter den til avslutt så går det... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) this.CancelButton = btnCancel; btnCancel.DialogResult = DialogResult.Cancel; eller protected override void OnKeyPress(KeyPressEventArgs e) { if(e.KeyChar = (char)24) this.Close(); } Endret 21. februar 2005 av GeirGrusom Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hvilket i VB .NET blir: Me.CancelButton = btnCancel btnCancel.DialogResult = Windows.Forms.DialogResult.Cancel og, Private Sub frmTest_KeyPress(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyPressEventArgs) Handles Me.KeyPress If e.KeyChar = Chr(27) Then Me.Close() End If End Sub Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Se under properties på formen, under misc finner du acceptbutton og cancelbutton, tilordne cancelbutton til cancel knappen i applikasjonen din. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 If e.KeyChar = Chr(27) Then Me.Close() End If Fy, fy aadnk Du må ikke bruke Chr funksjonen. Den finnes i System.VisualBasic namespacet og er kun ment for å lette konvertering av gamle VB prosjekter til vb.net. Bruk System.Convert namespacet istedet. Private Sub frmTest_KeyPress(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyPressEventArgs) Handles Me.KeyPress If e.KeyChar = Convert.ToChar(27) Then Me.Close() End If End Sub Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Oisann, beklager da. Takker for rettelsen. Jeg har vel egentlig ikke gjennomført konverteringen enda (jobber fremdeles i VB6), slik at svært mye sitter igjen fra det gamle når jeg en gang iblant svarer på .NET-spørsmål. Kanskje burde jeg ha konsultert Google før jeg besvarte denne tråden, men det er ikke alltid en husker på sådant. Nåvel, da lærte jeg noe nytt i dag også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå