håvard87 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hallo! Trenger virkelig hjelp av dere allvitende folk. Jeg driver å designer web-side, men har problemer med litt av hvert. Jeg har sett mange som har "(treff)tellere" på nedlastbare filer, altså man ser hvor mange som har lastet ned filen. Er det noen her som kan forklare meg hvordan man setter opp det? Takker kraftig for svar... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Virker litt som du ikke kan så veldig mye om programmering, søk derfor på www.hotscripts.com og google.com Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg har laget noe slikt. Den hindrer også direkte-linking til filene fra andre nettsider. http://php.reinsveien.com/DP/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Når du tenker deg om, vil ikke en treffteller for å laste ned en fil være bygd på samme måte som en helt ordiner treffteller på en side ? Du har en fil du skal laste ned, du har en side som legger til treffet å sender deg videre til filen, mao du starter nedlastingen av filen.. tenk deg en link ...dl.php?file=example.zip dette gir dl.php siden informasjon om hva fil du vil ha, på siden kan du ha en funksjon som tar inn denne informasjonen og lagrer treffet i en database eller i en tekstfil.. håper dette gjorde det litt klarere, om du ikke kan mye php kan du finne et som noen andre har skrevet før.. lykke til:) Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Takk for nyttig informasjon! Men er det mulig å laste ned filer uten å måtte trykke høyre-klikk og "lagre mål som"? Altså bare trykke på en link/hyperkobling også kommer det opp en sånn nedlastingsboks. Endret 22. januar 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Kommer ikke en nedlastings boks når du trykker på en vanlig link ? <a href="test.zip">Fungere jo detta</a> Testa i FF / Opera og IE, det virker jo : ) Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Kommer ikke en nedlastings boks når du trykker på en vanlig link ? <a href="test.zip">Fungere jo detta</a> Testa i FF / Opera og IE, det virker jo : ) Mulig hvis det er en .exe- eller .zip-fil, men i dette tilfellet er det en .mp3-fil og da begynner den bare å streame! Er det mulig å deaktivere det? Altså, at selv om det er en .mp3-fil og man bare trykker helt vanlig på hyperkoblingen så kommer "nedlastingsboksen"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Det har jeg aldri tenkt på før setter meg ned nå for å finne ut akkurat hvoran man kan stoppe dette Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Det har jeg aldri tenkt på før setter meg ned nå for å finne ut akkurat hvoran man kan stoppe dette Kjempefint! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hmm.. fant ingen måte å gjøre dette på ved å bruke script.. Men kom på noe annet du kan gjøre for at dette skal gå (på din pc) Virker bare i IE: Avinstaler QuickTime Slå av lyd på websider I medier tingen i IE slår du av avspilling på siden i alternativer.. Da blir filen lastet ned istedenfor at den blir spillt av browseren.. Annet alternativ til å "ordne" dette er å zippe filen, halve poenget er da borte men du kan trøste deg med at filen ble omtrent 3kb mindre:) *Det må finnes noen som kan finne ut om det går å få dette til* -mvh ColaKanne Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Hmm.. fant ingen måte å gjøre dette på ved å bruke script..Men kom på noe annet du kan gjøre for at dette skal gå (på din pc) Virker bare i IE: Avinstaler QuickTime Slå av lyd på websider I medier tingen i IE slår du av avspilling på siden i alternativer.. Da blir filen lastet ned istedenfor at den blir spillt av browseren.. Annet alternativ til å "ordne" dette er å zippe filen, halve poenget er da borte men du kan trøste deg med at filen ble omtrent 3kb mindre:) *Det må finnes noen som kan finne ut om det går å få dette til* -mvh ColaKanne Tusan takk for at du sjekket.... Lenke til kommentar
stiber Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Du kan løse dette ved å sende headers til browseren før du sender filen. Du finner eksempler i PHP manualen under funksjonene fpassthru() og header(). I pseudokode vil en løsning kunne se slik ut: logg_treff($filnavn); header("Content-Type: application/ikke-akkurat-mp3"); header("Content-Disposition: attachment; filename=$filnavn"); header("Content-Length: $filstørrelse"); readfile($filnavn); Et søk i manualen på "force download" kan gi mer relevant informasjon. Det er for eksempel ikke alle browsere som er like enkle å lure. Lykke til videre! Edit: Skrivefeil. Og jeg har vært borti Mac brukere som får feil filnavn på nedlastede filer som har gått via script. De får navnet på scriptet, og ikke fila de lastet ned. Endret 23. januar 2005 av stiber Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 DownloadProtect som jeg linket til i sted "tvinger" nedlasting av alle filer. Til og med .txt og .htm filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå