Gå til innhold

Cpu jobber på 99-100% etter å ha surfet noen min.

nag-sinn

Anbefalte innlegg

Maskinen min jobber som gal etter noen min på nettet og tror kanskje det er virus. når jeg trykker ctrl+alt+del og avslutter 'svhost'' som sluker rersursene kommer det system avslutning og maskinen slår seg av og starter på nytt av seg selv. Det blir da også umulig å fjerne vinduet. :mad:

Jeg tror det er virus men norton finner ikke noe som helst og jeg har kjørt ad-aware og spydoctor uten at det hjelper. Har ikke prøvd å scanne etter virus i dos mode siden jeg ikke har sånn diskett. Noen som vet hvordan jeg får fjernet viruset el. hva jeg må få gjort? Takknemlig for alt av svar. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du sikkert på at det er SVHOST, og ikke SVCHOST? Svchost er en viktig systemprosess. Er det SVHOST har du et problem, sjekk mer her.

Det var visst svchost ikke svhost. Problemet starter som regel i det jeg trykker på en link fra en internettside som fører til en annen internett side (linker?) Dette begynner å bli temmelig irriterende....

Lenke til kommentar

Du behøver ikke ha virus i det hele tatt, du kan ha ADAWARE eller SPYWARE på maskina, hadde det helt til jeg la inn : Ad-Aware, som jeg linket til lenger opp, hvis du laster det ned og kjører det, sletter hele listen det kommer opp med. Så kan du se om problemet vedvarer. Jeg kan omtrent garantere deg at du finner MYE adaware/spyware hvis du aldri har kjørt dette programmet/lignende programmer som f.eks spybot search and destroy. Spybot S&D kan lastet ned : her, (dette er omtrent bombesikkert at du har hvis du bruker iexplorer, jeg har omtrent ikke hatt dette etter at jeg la om til firefox) Dette er programmer som LETT sluker alt du har av prosesskraft/minne på maskina di.

Lenke til kommentar
Du behøver ikke ha virus i det hele tatt, du kan ha ADAWARE eller SPYWARE på maskina, hadde det helt til jeg la inn : Ad-Aware, som jeg linket til lenger opp, hvis du laster det ned og kjører det, sletter hele listen det kommer opp med. Så kan du se om problemet vedvarer. Jeg kan omtrent garantere deg at du finner MYE adaware/spyware hvis du aldri har kjørt dette programmet/lignende programmer som f.eks spybot search and destroy. Spybot S&D kan lastet ned : her, (dette er omtrent bombesikkert at du har hvis du bruker iexplorer, jeg har omtrent ikke hatt dette etter at jeg la om til firefox) Dette er programmer som LETT sluker alt du har av prosesskraft/minne på maskina di.

Jeg hadde allerede prøvd med ad-aware før jeg startet tråden som jeg også skrev...får nesten prøve å reinstallere.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er virus men norton finner ikke noe som helst og jeg har kjørt ad-aware og spydoctor uten at det hjelper.
Lenke til kommentar

Det var visst feil cd. Jeg la oppi driver & utility cd'en istedet for gjenoppretnings cd siden de er så like, men nå som jeg har fått gjenopprettet fant norton viruset med en gang. Den kalte seg Isasss og tror det var sånn sasser virus av en type.

Da endte det godt denne gangen også. Takk skal dere ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...