alsvik Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) hei! jeg har 2 pc'er. en stasjonær, og en bærbar. Jeg har lyst å styre den stasjonære gjennom nettverk via prgrammet "Eksternt skrivebord". men det ser nesten ut som dette ikke er mulig på den bærbaren. kan det vær for den har windows home? Emnetittel redigert. "Eksternt skrivebord ?" er et brudd på 3-ords-regelen. Den er der for en grunn, nemlig for å få så beskrivende emnetitler som mulig. PoleCat Endret 21. januar 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det er jo bare å aktivere det..... Ser ikke hva som er problemet på det bildet men. Jeg har bare pro selv så jeg vet ikke om Home Ed. har noen spærrer der, tviler på det. Lenke til kommentar
alsvik Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 det er her alt funker. Men bærbaren har ikke denne funskjonen... Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Home har ikke mulighet til å være host for eksternt skrivebord, bare klient. Hosten må være Win XP Pro build 2600 (WinXPPRO2002) eller Windows Server Proffessional 2003. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Så den maskinen som skal styres via eksternt skrivebord må ha XP pro, men den maskinen man styrer fra kan ha XP home? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Så den maskinen som skal styres via eksternt skrivebord må ha XP pro, men den maskinen man styrer fra kan ha XP home? Korrekt. Men man er ikke begrenset til den innebyggede funksjonen i XP Pro - det går fullstendig greit å bruke andre programmer som RealVNC til dette formålet. Endret 21. januar 2005 av aadnk Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Faktisk er andre løsninger en Windows sin innebyggede bedri IMO, ettersom de ikke krever at man logger av lokal bruker først på host-maskinen, noe som ofte er irriterende når man f.eks ikke kan "dele" styringen med den lokale sesjonen f.eks hvis noen sitter på host-maskina og man vil vise dem noe f.eks. Lenke til kommentar
alsvik Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 ok! takk for svar har pro på begge maskinene nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå