Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er ftp noe for meg?

Anbefalte innlegg

Hei

Var ikke helt sikker på om dette var riktig sted å poste, men...

Har noen GB med data som skal sendes til en kompis (10 GB max). Han bor på andre siden av landet, så tenkte det var greiest å sende det over ADSL. Det kommer sikkert til å gå en del timer, men lar det bare står på om nettene så det er ikke no problem. Er ftp greia for meg da? Eller finnes det noen andre alternativ? MSN hadde jo vært enkelt og greit, men det blir altfor mange filer, dessuten liker jeg å ha litt mer kontroll over hva som skjer. Har noen en guide eller noe lignende jeg kan bruke? Eller om noen gidder å forklare? Er helt grønn på ftp-servere og denslags... :blush:

På forhånd takk!

Endret av CSSSK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mirc er også et alternativ, da det går an å stoppe overføringen og fortsette senere. Minst like enkelt som ftp ;)

dcc send er mer plundrete dersom en av dere nat-er, men det er et rimelig godt

alternativ.

Jeg anbefaler trådstarter ftp. (siden det kanskje ikke kom helt tydelig frem i min forrige post :roll: )

Lenke til kommentar
Send det som vanlig post.  Det er like raskt

NEI, det er det ikke....det blir ca. 50% mer data når du sender det som e-post.!

MP

Opps var vist litt rask på labben ...........vanlig post ja ... du mener sånn som postmannen bruker å komme med...... :!:

Lenke til kommentar

Nah, postmannen er kjedelig... Prøver et av de ftp-progga som ble nevnt her jeg. Har forresten verken dvd-brenner eller noen harddisk som kan ofres til formålet, så må bli no over nettet trur jeg. Har god tid, så :) Får sette meg litt inn i sakene :cool:

Lenke til kommentar
enkelt og sette opp en ftp server ja, men håper inderlig du har god opp hastighet på linja di, ellers kan dette fort ta flere uker...

Så ille er det ikke. Hvis ikke han har isdn da :dontgetit: En kjapp utregning forteller at det tar ca. to døgn å sende 10 GB hvis han har 0,5 Mbit linje ut. Hvis han ikke har mer enn 256 kbps så tar det selvfølgelig dobbelt så lang tid. Hvis han i værste fall har 128 kpbs så tar det åtte dager :cry:

Tålmodighet er en dyd...eller noe i den duren :p

Edit:Leif

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...