CSSSK Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Hei Var ikke helt sikker på om dette var riktig sted å poste, men... Har noen GB med data som skal sendes til en kompis (10 GB max). Han bor på andre siden av landet, så tenkte det var greiest å sende det over ADSL. Det kommer sikkert til å gå en del timer, men lar det bare står på om nettene så det er ikke no problem. Er ftp greia for meg da? Eller finnes det noen andre alternativ? MSN hadde jo vært enkelt og greit, men det blir altfor mange filer, dessuten liker jeg å ha litt mer kontroll over hva som skjer. Har noen en guide eller noe lignende jeg kan bruke? Eller om noen gidder å forklare? Er helt grønn på ftp-servere og denslags... På forhånd takk! Endret 21. januar 2005 av CSSSK Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det er vel bare å laste ned en prøveversion av f.eks cuteftp ftp-server (husker ikke helt hva den heter, google it).. ..installer, og sjekk hjelpefila. Kompisen din bør laste ned prøveversionen av cuteftp klienten.. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 anbefaler bulletproof ftp server. Enkel å sette opp, enkel å bruke. Til kompisen din anbefaler jeg flashfxp eller smartftp (sistnevnte er gratis). Google på disse så finner du de raskt Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 mirc er også et alternativ, da det går an å stoppe overføringen og fortsette senere. Minst like enkelt som ftp Lenke til kommentar
oycob Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 mirc er også et alternativ, da det går an å stoppe overføringen og fortsette senere. Minst like enkelt som ftp dcc send er mer plundrete dersom en av dere nat-er, men det er et rimelig godt alternativ. Jeg anbefaler trådstarter ftp. (siden det kanskje ikke kom helt tydelig frem i min forrige post ) Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Send det som vanlig post. Det er like raskt Lenke til kommentar
Tristan Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Send det som vanlig post. Det er like raskt NEI, det er det ikke....det blir ca. 50% mer data når du sender det som e-post.! MP Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Brenn og send det med Posten Norge Edit: Som DVD hvis du har muligheten. Endret 21. januar 2005 av chrisege Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Rot frem en gammel 10-20GB HD og send den så får du den i retur med masse nytt på 10GB er litt mye vist du har mindre enn 512 ut Enda 5 min. igjen til å redigere innlegget mitt på..fy så TÅPELIG Endret 21. januar 2005 av taz Lenke til kommentar
Tristan Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Send det som vanlig post. Det er like raskt NEI, det er det ikke....det blir ca. 50% mer data når du sender det som e-post.! MP Opps var vist litt rask på labben ...........vanlig post ja ... du mener sånn som postmannen bruker å komme med...... :!: Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Opps var vist litt rask på labben ...........vanlig post ja ... du mener sånn som postmannen bruker å komme med...... :!: Finnes fortsatt noen primitive mennesker der ute som benytter seg av dette Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Nah, postmannen er kjedelig... Prøver et av de ftp-progga som ble nevnt her jeg. Har forresten verken dvd-brenner eller noen harddisk som kan ofres til formålet, så må bli no over nettet trur jeg. Har god tid, så Får sette meg litt inn i sakene Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Du kan prøve AnalogX sin webserver. Blir ikke enklere (om du ikke har no NAT-helvete som ødelegger). http://www.analogx.com/contents/download/network/sswww.htm Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Hmmm.... Må jeg bruke ftp server, eller går det an at begge bruker ftp-klienter? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Du må har en server og en klient. Lenke til kommentar
WipeOut- Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Du må sette opp ftp-server, så connecter han via en client. Det går også at han setter opp ftp server der han tillater at du kan uploade tingene dine, da trenger du en client og han en server Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hmmm.... Må jeg bruke ftp server, eller går det an at begge bruker ftp-klienter? Du må ha en server og en klient ja, men det er ikke noe problem å sette opp en server. BulletProof er enkel og bra. Her har du en kjapp guide. Lykke til Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 enkelt og sette opp en ftp server ja, men håper inderlig du har god opp hastighet på linja di, ellers kan dette fort ta flere uker... Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) enkelt og sette opp en ftp server ja, men håper inderlig du har god opp hastighet på linja di, ellers kan dette fort ta flere uker... Så ille er det ikke. Hvis ikke han har isdn da En kjapp utregning forteller at det tar ca. to døgn å sende 10 GB hvis han har 0,5 Mbit linje ut. Hvis han ikke har mer enn 256 kbps så tar det selvfølgelig dobbelt så lang tid. Hvis han i værste fall har 128 kpbs så tar det åtte dager Tålmodighet er en dyd...eller noe i den duren Edit:Leif Endret 23. januar 2005 av Ronny M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå