dragon Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 som topic tilsier (prøvde å installere på min bærbare, alt ble installert, men fikk ikke boote opp etter installeringen, dårlig start på linux-eventyret...) Lenke til kommentar
ratix Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Bruk en ordentlig distro. (f.eks Arch, Debian, Slackware, Gentoo) Lenke til kommentar
ways Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 ubuntulinux.org greit for nybegynnere, kraftig nok for viderekommende Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 som topic tilsier (prøvde å installere på min bærbare, alt ble installert, men fikk ikke boote opp etter installeringen, dårlig start på linux-eventyret...) Skolelinux er ikke noe for hjemme-pc'er eller alt annet utenom skole-pc'er. Altfor utdatert programvare etc. Bruk heller en skikkelig distro. Jeg anbefaler SUSE, Fedora, Ubuntu og Vidalinux. Alle fire er (IMO) gode distroer som fungerer uten mye arbeid. Lenke til kommentar
dragon Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) hehehehehehehehe jeg så fbi på nrk og da hadde de introduksjon av skolelinux, og da tenkte jeg at det var enkelt og greit at det var på norsk... slik at "alle" programmer var installert og det var bare klar for bruk, uten å gjøre masse fiks-faks for å konfiguere slik at det blir en smertefri linux. hva med novell sin linux 9 ?? jeg vil bare ha en enkel og lett linux, surfe office og slike ting... Endret 21. januar 2005 av dragon Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Fedora er nok det enkleste og mest brukervennlige å installere. Når det kommer til bruk er de alle fleste distroen temmelig lette å bruke med KDE eller GNOME. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 hva med novell sin linux 9 ?? Den er vel grei den, men den har en 18-måneders release-cycle noe som kan gjøre at den blir litt utdatert etterhvert, men vil tro at det er mulig å bruke SUSEs servere (siden den er bygd på SUSE) til å oppdatere slik at den bli up-to-date. Lenke til kommentar
dragon Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 ser at du har Vidalinux Desktop OS er den grei og brukervennlig? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 hehehehehehehehe jeg så fbi på nrk og da hadde de introduksjon av skolelinux, og da tenkte jeg at det var enkelt og greit at det var på norsk... FBI sier mange dumme ting de.. Lenke til kommentar
ways Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 hehehehehehehehe jeg så fbi på nrk og da hadde de introduksjon av skolelinux, og da tenkte jeg at det var enkelt og greit at det var på norsk... FBI sier mange dumme ting de.. ja de sier mye rart når de snakker om linux på nyhetene. man skulle nesten tro de ikke bryr seg =) "her installeres et linuxkort" osv.. god underholdning Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 ser at du har Vidalinux Desktop OS er den grei og brukervennlig? Ja, men det er noen små-bugs i den og bruk av pakkesystemet tar lang tid med mindre du har en rask PC (~3ghz). Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det med linuxkortet kommer jeg _aldri_ til å glemme. Rett og slett genialt. Lenke til kommentar
dragon Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Fedora er nok det enkleste og mest brukervennlige å installere.Når det kommer til bruk er de alle fleste distroen temmelig lette å bruke med KDE eller GNOME. er det noe som heter Fedora 1 Fedora 2 Fedora 3 ftp://ftp.uninett.no/pub/linux/Fedora/core/ er Fedora 3 siste distro?? Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 ja, heter Fedora Core 3. Dette er en veldig fin distro for nybegynnere. Tror Fedora vil passe bedre enn ubuntu siden ubuntu ikke har en grafisk innstasjon. Lenke til kommentar
dragon Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) jepp, da får jeg laste ned Fedora 3 og så får vi se hvordan det går på min bærbare pc (synd at jeg måtte bruke 2 CD bortkastet på skolelinux) ..... hehe Endret 21. januar 2005 av dragon Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hm, vil absolutt påstå at mange distroar er vel så enkle og installere og meir smertefrie i bruk, men skal ikkje starte nokon krig her. Berre vurder i alle fall desse: - SuSE Professional - Mandrake 10.1 - Fedora Core 3 - Ubuntu Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Erfaring med skolelinux: -Lastet ned -Brente på CD -Installerte -Rotet litt rundt -Rebootet -Prøvde ny distro Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Bruk en ordentlig distro. (f.eks Arch, Debian, Slackware, Gentoo) Ganske kult at enkelte har definisjonen på en ordentelig distro uten å nevne grunnen med en eneste setning:) Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg vil tippe "en som er ment for allment bruk, og ikke er bygd for en nisje." Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Eller en distro som faktisk har nogenlunde oppdaterte ting og tang... Edit: Leif. Endret 21. januar 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå